پنج‌شنبه 24 خرداد 1403

ریزش شدید نرخ بیکاری در کشور / 20 میلیون نفر کالابرگ می گیرند

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
ریزش شدید نرخ بیکاری در کشور / 20 میلیون نفر کالابرگ می گیرند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد: نرخ بیکاری در 7-8 استان کشور زیر یک درصد است. وی افزود: این امر یک رکورد تاریخی به حساب می‌آید و برای حفظ این وضعیت، ادامه دادن همین روند در دولت اتخاذ شده است.

سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه) در مصاحبه با مطبوعات گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی با در برگیری 20 میلیون خانوار، در طول سه ماه کمترین مشکل را داشت و با موفقیت به سرانجام رسید. همچنین با تمامی 230 هزار فروشگاه مرتبط با این طرح تسویه حساب شده و بدهی نداریم.

وی افزود: تداوم این طرح نیازمند بررسی است که در حال انجام است و تاکنون تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

مرتضوی فعال کردن بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و تقویت طرح‌های توسعه‌ای آنها در کنار فعال کردن بنگاه‌های بزرگ راکد و تعطیل را موجب حفظ نرخ بیکاری در سطح یک درصد دانست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دهه 90 نرخ بیکاری بین 11تا 12 درصد بوده که دوسال گذشته نرخ بیکاری به کانال 7 درصد رسیده است.

سید صولت مرتضوی سال گذشته در نشست شورای اداری شهرستان طالقان اظهار داشت: در 6 ماهه اول سالجاری رشد اقتصادی به کانال هفت درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی به عنوان یک دولت برآمده از آرمان‌های انقلاب است، افزود: این دولت از اصول و اعتقادات و جهان بینی اسلام است و بر لطف خدا توانست فعل ما می توانیم را به نیکی صرف نماید و گامهای بلندی را برداشته است.

وی افزود: کارهای بسیار بزرگی در دولت در حوزه های مختلف از جمله سیاست خارجی انجام شده که یکی از آنها عضویت ایران در مجامع بین المللی از جمله شانگهای و بریکس قابل توجه بود و توسعه سیاسی و افزایش صادرات و ساماندهی تجاری از خدمات این دولت بود.

مرتضوی بیان کرد: افرادی که از گزینه های مختلف برای ایران حذف می زدند امروز واره ای جز گزینه ای به جز احترام به مردم ایران در برابر است و این به برکت تلاشهای نیروهای کاردان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: در دولت سیزدهم بالغ بر 15 هزار تخت بیمارستانی به بره برداری رسیده و بیش از100 کیلومتر طرح رسلی و راه ام به بهره برداری رسیده و اقدامات زیادی در ایجاد و بهسازی راه روستایی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد که در بخش تولیدات کشاورزی این دولت توانست میزان تولیدات گندم 4/5 تن را به نزدیک 11 میلیون تن برساند و در بخش صنعت و معدن هک اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

مرتضوی یادآورشد: در بخش نفت گاز و پتروشیمی به تولید قبل از تحریم میرسیم و صادرات ما به یک ملیون و 700 هزار بشکه رسیده است.

جزئیات بیشتری از مصاحبه مرتضوی را میتوان در ویدئوی منتشر شده در این گزارش مشاهده کرد.