سه‌شنبه 17 مهر 1403

رییس اتاق اصناف بجنورد خواستار تجدید نظر در تعطیلی تالارها شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس اتاق اصناف بجنورد خواستار تجدید نظر در تعطیلی تالارها شد

بجنورد - ایرنا - رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: تعطیلی تالارها سبب شده تا مراسم عروسی به پیلوت‌ها و زیرزمین‌ها کشانده شده و با رعایت کمترین ملاحظات بهداشتی برگزار شود.

مهدی امیدوار روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پایان ماه محرم و صفر، به ویژه در ایام میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص)، مراسم پرشمار عروسی برگزاری می شود که مردم در این زمینه کار خود را انجام می دهند و از برگزاری این مراسم کوتاه نمی آیند و در این شرایط تعطیلی تالارها سبب شده تا پیلوت ها عرصه برپایی بدون نظارت این آیین ها باشد.

وی گفت: در سطح شهر شاهد تردد ماشین های تزیین شده عروسی ها هستیم، مزون ها و آرایشگاه ها مشتری خود را دارند که این امر نشان از رونق برگزاری عروسی ها است و بر اساس اعلام یکی از گل فروشان، در یک روز هفت مورد سفارش تزیین خودرو داشته است و این نشانه آن است که مردم بی خیال برگزاری مراسم نمی شوند.

امیدوار افزود: بر اساس گزارش های رسیده، اکنون با تعطیلی تالارها، برخی مکان ها در شهرک صنعتی، سوله ها و حتی قالیشویی ها برای برگزاری مراسم اجاره می شود و بعضا برخی زیرزمینی ها و پیلوت ها عرصه برگزاری این مراسم شده است که معمولا با تجمع بالا و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی است.

رییس اتاق اصناف بجنورد با بیان اینکه بیشترین علت شیوع کرونا، اجتماع ها است خاطرنشان کرد: به یقین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مدیریت آن در تالارها به مراتب آسان تر از سایر مکان ها است.

وی با بیان اینکه تعطیلی 10، 11 ماهه تالارها، خسارت های زیادی به این فعالان اقتصادی تحمیل کرده است، گفت: ما آمادگی داریم تا در صورت موافقت با بازگشایی تالارها، با هماهنگی دفاتر خدمات سلامت یک نفر در تالارها مستقر شده و بر نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم عروسی نظارت داشته باشد.

رییس اتاق اصناف بجنورد افزود: اکنون 30 تالار در بجنورد وجود دارد که مراسمی در آن برگزار نمی شود اما عروسی ها در باغ های کنار آن در حال برگزاری است.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه وارد وضعیت قرمز همه گیری کرونا شده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اکنون تعداد موارد بستری کرونایی به بیش از 320 نفر رسیده است و هنوز هیچ کاهشی در موارد بستری مبتلایان دیده نمی شود.

در 2 روز گذشته، موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در خراسان شمالی به شدت افزایش یافته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*