جمعه 28 اردیبهشت 1403

رییس فدراسیون اسکواش: لیگ برتر اواخر آذر آغاز می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس فدراسیون اسکواش: لیگ برتر اواخر آذر آغاز می‌شود

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون اسکواش، گفت: در رایزنی با ستاد مبارزه با کرونا و وزارت ورزش و جوانان تصمیم بر این شد تا لیگ برتر را از اواخر آذر برگزار کنیم.

مسعود سلیمانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مجمع لیگ را به صورت وبینار برگزار کردیم و با مجوز وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شد تا از اواخر آذر ماه لیگ برتر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات فدراسیون جهانی و آسیایی اسکواش قرار شد تا به صورت وبینار باشد، گفت: به جای حضور در موناکو و هنگ کنگ به دلیل بحران کرونا از راه دور و به صورت الکترونیکی به روسای این فدراسیون‌ها رای می‌دهیم.

رییس فدراسیون اسکواش درخصوص اردوی ملی‌پوشان اسکواش، خاطرنشان کرد: مجموعه اسکواش این روزها تعطیل است و با رایزنی‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم تا اسکواش‌بازان به باشگاه نزدیک منزل خود بروند و به صورت انفرادی تمرین کنند.

سلیمانی با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه 16 اسکواش‌باز در بخش زنان و مردان به صورت انفرادی با سرمربی تیم ملی تمرین می‌کنند، گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا هر چهار روز یک ملی‌پوش با سرمربی تیم تمرین کند.

وی با بیان اینکه دو میزبانی ما به تایید فدراسیون جهانی اسکواش رسید، افزود: میزبانی مسابقات بیرجند جونیور که قرار بود در اسفند سال گذشته برگزار شود و به دلیل کرونا به تعویق افتاد امسال با موافقت فدراسیون جهانی در اسفند برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون اسکواش گفت: همچنین برای اولین بار باشگاه خصوصی میزبانی مسابقات بین‌المللی حرفه‌ای اسکواش زنان را در ایران برعهده گرفته است که این رقابت‌ها دارای رنکینگ جهانی است. این باشگاه باید تا پایان آبان حق عضویت خود را برای ثبت این مسابقات به فدراسیون جهانی پرداخت کند تا این میزبانی قطعی شود.

سلیمانی اضافه کرد: به دلیل کرونا به احتمال زیاد کشورها در مسابقات بیرجند جونیور حضور نیابند و این مسابقات داخلی برگزار شود و تنها مزیت این رقابت‌ها رنکینگ جهانی آن است که برای اسکواش‌بازان ایرانی لحاظ می‌شود. همچنین در مسابقات بین المللی حرفه‌ای زنان به دلیل رنگینگ جهانی و اهمیتی که دارد بسیاری از کشورها شرکت خواهند کرد.

*س_برچسب‌ها_س*