پنج‌شنبه 19 مهر 1403

زبان هنر روش مناسبی برای درمان مسایل روانشناختی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زبان هنر روش مناسبی برای درمان مسایل روانشناختی است

تهران - ایرنا - مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از روش‌های مداخله و درمان مسایل روانشناختی استفاده از زبان هنر است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی در حاشیه سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری دانش آموزان سراسر کشور افزود: برگزاری این جشنواره به شکل مجازی و غیر حضوری تجربه ای بسیار جدید و در آموزش و پرورش است که قابل توجه است، اگرچه ممکن است اشکالاتی هم در این زمینه وجود داشته باشد اما نباید نقص های این حرکت بزرگ را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با بیان این که یکی از حوزه های اثرگذار در جهت آسیب های اجتماعی قطعا ابزار و زبان هنر است، اظهار داشت: هر چه بتوانیم در این زمینه به تعامل بیشتری با اداره کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش بپردازیم، قطعا به نتایج مطلوب تری دست خواهیم یافت که نتیجه آن به سود دانش آموزان و جامعه خواهد بود.

مدیرکل مشاروه، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش برگزاری جشنواره به صورت حضوری را بسیار موثرتر دانست و افزود: اگرچه تعاملات حضوری و رودرو کیفیت خاص خود را دارد و زبان بدن خود بخشی از انرژی را منتقل می کند اما نباید کار جدید و خلاقانه ای که در زمینه برگزاری مجازی مسابقات در شرایط کنونی صورت گرفته است را نادیده بگیریم.

شکوهی با یادآوری این که قطعا فضای مجازی محدودیت های خود را به همراه دارد، تصریح کرد: گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در فضای مجازی می تواند یک الگو سازی را در دانش آموزان ایجاد کرده و باعث تشویق و ترغیب دیگر دانش آموزان برای حضور در مسابقات فرهنگی و هنری شود.

وی ادامه داد: حتی اگر شیوع بیماری کرونا هم از بین برود نباید از این فرصت ایجاد شده در فضای مجازی غافل شد چرا که دسترسی ها به این فضا راحت تر، کم هزینه تر و گاهی نیز عادلانه تر خواهد بود.

سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور امسال در 70 رشته به صورت مجازی برگزار می‌شود. این جشنواره در رشته های آفرینش های ادبی، فضای مجازی، نمایش و فیلم، هنرهای دستی تجسمی و موسیقی و در همه مقاطع برگزار می شود اما در مقطع ابتدایی به دلیل آسیب های که ممکن است به دانش آموزان وارد شود در همان مرحله مدرسه پایان می یابد و در مقطع متوسطه به مرحله کشوری هم می رسد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*