چهارشنبه 4 مهر 1403

زنان در ایجاد امت اسلامی پیشرو هستند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
زنان در ایجاد امت اسلامی پیشرو هستند

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: زنان در ایجاد امت اسلامی پیشرو هستند، همچنان که از صدر اسلام زنانی همچون حضرت خدیجه (س) در ایجاد امت نبوی موثر بودند.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: زنان در ایجاد امت اسلامی پیشرو هستند، همچنان که از صدر اسلام زنانی همچون حضرت خدیجه (س) در ایجاد امت نبوی موثر بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، عاصمه قاسمی مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده، در همایش نقش بانوان در تقریب و تعامل که در واحد خاش برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر و هفته وحدت، گفت: امروز افتخار می‌کنیم دینی داریم که فراتر از جنسیت، زن و مرد را برابر و برتری را به تقوا و ایمان می‌داند.

وی با بیان اینکه زنان در زمان ظهور اسلام و بعثت پیامبر (ص) وضعیت اسفناکی در جوامع داشتند، اظهار کرد: در زمان پیامبر مکرم اسلام، زن کالا دیده می‌شد و دختران زنده به گور می شدند، اما اسلام به بانوان کرامت، حرمت و آزادی بخشید؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) سفارش فراوان بر تکریم بانوان داشتند و احیا کننده ارزش و جایگاه واقعی زنان بودند.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هویت بخشی قرآن و اسلام به زن را تاکید و تحکیم فرمودند. اگر ما امروز شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر بانوان کشور و حضور موفق آنان در عرصه های مختلف اجتماعی هستیم، مرهون تلاش‌های بانوان و حمایت‌های نظام، ساختارها و نهادهاست.

قاسمی با بیان اینکه امروز دنیا با آسیب ها و بحران های جدی در حوزه زنان مواجه است، تأکید کرد: ما باید الگوی هویتی زن مسلمان را که در آن کرامت انسانی موج می‌زند به همه دنیا عرضه کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری انقلاب ما نیازمند تشکیل امت اسلامی منسجم است و برای تشکیل این امت نیاز به تربیت فرزندان تمدن ساز و امت ساز داریم که زنان در این عرصه نقش‌آفرین اصلی هستند. زنان در ایجاد امت اسلامی پیشرو هستند، همچنان که از صدر اسلام زنانی همچون حضرت خدیجه (س) در ایجاد امت نبوی موثر بودند.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه، در حال حاضر زن مسلمان باید الگویی برای همه زنان جهان باشد، گفت: دنیای امروز در موضوع زنان و خانواده به انحراف رفته است و زنان مسلمان می‌توانند در این زمینه هدایت‌گر و راهنما باشند.

وی افزود: یک بعد وحدت و تقریب، تاکید و تمرکز بر نگاه انسانی قرآن به زن و ارائه الگوی هویتی زن مسلمان در جوامع اسلامی است. جایگاه زنان در دنیا به منظور ایجاد تمدن اسلامی و پیشگیری و مقابله با انحرافات و آسیب ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.