دوشنبه 16 مهر 1403

زنجان، جزو سه استان اول کشور در مازاد درآمد است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان، جزو سه استان اول کشور در مازاد درآمد است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: درآمد مصوب این استان در سال گذشته یک هزار و 700 میلیارد تومان بود و زنجان در رتبه 17 کشور قرار داشت اما این استان علاوه بر جذب این مصوبه با 474 میلیارد تومان مازاد درآمد از این حیث جزو سه استان اول کشور قرار گرفت.

رامین میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصوب درآمد استان برای سال جاری 2 هزار و 170 میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان زنجان در بودجه سال جاری 282 میلیارد تومان بوده و در رتبه 26 کشور قرار دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز تا کنون 304 میلیارد تومان بوده و از این حیث نیز رتبه 26 کشور هستیم اما این اعتبارات در طول سال از محل‌های مختلف افزایش می‌یابد.

وی افزود: طبق قانون، یک درصد از مجموع بودجه استان برای پژوهش، فعالیت‌های فرهنگی، صداوسیما و پایگاه‌های بسیج، پنج درصد برای تکمیل پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و بین پنج تا هشت درصد نیز برای اجرای طرح‌های هادی روستایی اختصاص می‌یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به مشارکت این سازمان با سازمان بسیج سازندگی کشور جهت تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زدایی، گفت: مجموع اعتبار این پروژه‌ها 260 میلیارد تومان بوده که 192 میلیارد تومان سهم استان و 68 میلیارد تومان سهم بسیج است.

وی اظهار داشت: طبق این تفاهم، 156 پروژه توسط 16 دستگاه اجرایی در 11 فصل بودجه‌ای اجرا می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین طبق توافق با سازمان بسیج سازندگی، طرح هشت دهکده اقتصاد مقاومتی در تمام شهرستان‌ها در قالب جهش تولید، اجرایی می‌شود.

این مسؤول گفت: 65 پروژه در نقشه راه جهش تولید استان، تدوین و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده بود که 25 مورد به تصویب رسید و اجرای آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

میرزایی افزود: تلاش حداکثری برای تکمیل 80 پروژه نیمه‌تمام عمرانی و تلاش برای تقویت زیرساخت‌های توسعه استان در بخش صنعت با تکمیل شهرک‌های صنعتی و در بخش حمل و نقل با تکمیل پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین از مهمترین اقدامات زیرساختی استان است.

وی اظهار داشت: پروژه دوخطه کردن راه‌آهن 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

*س_برچسب‌ها_س*