شنبه 14 مهر 1403

زنجان در استفاده از شبکه شاد رتبه سوم کشوری دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در استفاده از شبکه شاد رتبه سوم کشوری دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این استان در استفاده از شبکه شاد رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده که این مهم با اقدامات جهادگرانه معلمان و تلاش عوامل اجرایی استان محقق شده است.

حسن مظفری روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در زمان حاضر هیچ دانش آموزی در استان از آموزش محروم نشده چرا که آموزش و پرورش مسؤولیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را برعهده دارد.

وی، با اشاره به اینکه هر خانه تبدیل به یک مدرسه شده و آموزش‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود، اظهار داشت: 63 راهبر آموزشی نیز در مناطقی که فاقد بهره اینترنتی هستند، فعالیت دارند تا وضعیت تحصیلی دانش آموزان پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به کمبود مدارس در شهرک‌های اقماری شهر زنجان، گفت: بسیاری از دانش آموزان که در این شهرک‌ها زندگی می‌کنند مجبور هستند برای آموزش به مدارس مرکز شهر مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر جمعیت دانش‌آموزان شهرک پونک زنجان برابر با تعداد دانش‌آموزان شهرستان خرمدره بوده این در حالی است که در این شهرک تنها یک مدرسه دایر است و با رشد جمعیت در آینده، این شهرک با مشکل مواجه خواهد شد.

مظفری افزود: مشکلاتی برای این دانش آموزان به ویژه برای مقطع ابتدایی و دانش آموزان دختر همراه است که امیدواریم با همکاری بین بخشی گام مؤثری در رفع کمبود فضای آموزشی این شهرک‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به ساخت 20 مدرسه در شهر زنجان با کمک اداره کل راه و شهرسازی، اظهار داشت: این حرکت در نوع خود یک کار بینظیر در سطح استان خواهد بود و به هر تعداد که از این مدارس احداث شود می‌تواند به آموزش بهتر دانش آموزان این مناطق کمک کند.

مظفری همچنین با بیان اینکه در مسکن ملی فرهنگیان 2 هزار و 660 نفر ثبت نام اولیه انجام دادند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 516 نفر واجد شرایط بوده و برای 460 نفر نیز تشکیل پرونده انجام گرفته است که با همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان، امید است زمین‌های مورد نیاز جهت احداث مسکن ملی فرهنگیان تأمین شود.

وی همچنین از 205 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای صدور بیانیه برای تقدیر از زحمات معلمان در آموزش فضای مجازی تشکر کرد.

*س_برچسب‌ها_س*