شنبه 14 مهر 1403

زنجان سرد و یخبندان می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان سرد و یخبندان می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، هوای این استان طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با سرمای محسوس و یخبندان صبحگاهی مواجه می‌شود.

حسین سلطانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی 24 ساعت گذشته، شهر زنجان به عنوان مرکز این استان با میزان دمای 1/6- درجه سانتیگراد دومین مرکز استان سرد کشور بود و شهر اردبیل نیز با 5- درجه سانتیگراد به عنوان نخستین مرکز استان به ثبت رسید.

وی میزان دمای فعلی شهر زنجان را صفر درجه سانتیگراد اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت 2 درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد، گفت: طی 24 ساعت گذشته پری از توابع شهرستان ماهنشان و خدابنده با میزان دمای 4- درجه و گیلوان و چورزق در شهرستان طارم با دمای 8+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

سلطانی ادامه داد: طی مدت یاد شده میزان کمینه و بیشینه دمای این استان در پری 4- و 3، قیدار 4- و 1، خیرآباد 3- و 1، سجاس 3- و 3، صائین قلعه 3- و 3، فرودگاه زنجان 2- و 3، زرین رود 2- و 4، ابهر 2- و 3، باش قشلاق گرماب 2- و 4، زنجان 2- و 3، خرمدره 1- و 3، دانشگاه زنجان 1- و 4، دندی 1- و 3، گرماب 1- و 4، نیک پی 1- و 4، حلب 1- و 5، ماهنشان 0 و 4، فیله خاصه 0 و 5، آببر 2 و 7، چورزق 3 و 8 و گیلوان 4 و 8 درجه سانتیگراد گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه صبح امروز / دوشنبه / شاهد بارش های پراکنده برف در برخی از نقاط استان هستیم و این سامانه بارشی، بعدازظهر از زنجان خارج خواهد شد، گفت: پنجشنبه /20 آذر ماه / سامانه بارشی دیگری از روی این استان عبور خواهد کرد که می تواند هوای این استان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در حال حاضر استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*