سه‌شنبه 17 مهر 1403

زنجان سومین استان خنک کشور ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان سومین استان خنک کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته، زنجان به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور، گزارش شد.

حسین سلطانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یادشده شهر زنجان با دمای 13 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان سومین استان خنک در بین مراکز استان ایران، گزارش شد.

وی با بیان اینکه شهرکرد و اردبیل به ترتیب با دمای 7 و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر، اولین و دومین استان خنک کشور در مدت یاد شده بودند، اظهار داشت: در مدت یاد شده منطقه خیرآباد در شهرستان سلطانیه و شهر حلب در شهرستان ایجرود به ترتیب با میزان دمای 10 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و گرم ترین مناطق استان زنجان گزارش شدند.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 14 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ورود توده هوای سرد از عرض های شمالی، موجب خنک شدن هوای زنجان شده است، تصریح کرد: دمای هوای این استان از روز جمعه / ششم تیر ماه / خنک شده است و این شرایط تا پایان هفته جاری ادامه خواهد یافت و میزان آن می تواند بین هشت تا 12 درجه سانتیگراد در نوسان باشد.

سلطانی افزود: از بعداظهر دوشنبه /9 تیر ماه جاری / افزایش ابر، بارش های پراکنده باران و وزش باد، برخی از مناطق استان زنجان را در بر خواهد گرفت.

جمعه / ششم تیر ماه جاری / زنجان با دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان دومین استان خنک در بین مراکز استان ایران، گزارش شد و در مدت یاد شده شهرهای خدابنده و گرماب به ترتیب با میزان دمای 10 و 33 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و گرمترین نقطه این استان بوند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*