دوشنبه 9 مهر 1403

زنگ تربیت بدنی و طرح ملی کوچ در مدارس گنبد نواخته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنگ تربیت بدنی و طرح ملی کوچ در مدارس گنبد نواخته شد

گنبدکاووس - ایرنا - مراسم متمرکز نواخته شدن زنگ هفته تربیت بدنی (26 مهر تا 2 آبان) و آغاز طرح ملی کنترل وزن، قد و چاقی دانش آموزان (کوچ) در تمامی مدارس سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم گنبدکاووس باحضور روسای ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان این شهرستان مرزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز سه‌شنبه در دبستان دخترانه "بنت الهدی" شهر گنبدکاووس برگزار شد، رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سخنانی با تبریک هفته تربیت بدنی گفت که گنبدکاووس استعدادهای ناب فراوانی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد.

حجت الله یوسفی افزود: 90 درصد قهرمانان ورزش گنبدکاووس در رشته‌ها و گروه‌های مختلف سنی که موفق به کسب مدال در مسابقات استانی، ملی و بین المللی شدند، از گروه دانش آموزان هستند که حاصل تعامل و همکاری نزدیک دو اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش این شهرستان با یکدیگر بوده است.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس مهد رشته‌های مختلف ورزشی از جمله "سوارکاری، والیبال، فوتوالی، بوکس، سپک تاکرا و دومیدانی" در استان و کشور است، اضافه کرد: تا الان ورزشکاران زیادی از این شهرستان در سطح ملی و بین المللی شناخته شدند که "فرهاد قائمی و سردار آزمون" نمونه آن هستند.

همچنین معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از دانش آموزان این شهرستان که در مسابقات مختلف ورزشی موفق به کسب مدال شدند، گفت: 85 درصد مدال‌های کسب شده توسط دانش آموزان گلستانی در مسابقات ملی، متعلق به دانش آموزان گنبدکاووس می‌باشد.

سیدصالح رفعتی افزود: گنبدکاووس همواره در اجرای طرح‌های ملی حوزه ورزش از جمله المپیادهای ورزشی در مدارس و تولید 360 دقیقه محتوای ورزشی (آموزش رشته والیبال) جزو شهرستان‌های برتر کشور است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: طرح ملی کنترل وزن، قد و چاقی دانش آموزان که از امروز در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز می‌شود، در این شهرستان مرزی به سبب گستردگی و پراکندگی مدارس آن در مساحت افزون بر پنج هزار کیلومتر مربع از اول مهرماه شروع شد.

کمال الدین نظرنژاد بابیان اینکه تا الان قد، وزن و چاقی 40 درصد دانش آموزان سه مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم گنبدکاووس انجام شده است، افزود: با تلاش همکاران حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش تا 15 آبان امسال، تمامی 82 هزار دانش آموز این شهرستان مورد سنجش این طرح ملی قرار خواهند گرفت.

شهرستان گنبدکاووس مطابق نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 حدود 350 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*