یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

زیرساخت‌های استان اردبیل، شایسته فیلم‌سازان اردبیل نیست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
زیرساخت‌های استان اردبیل، شایسته فیلم‌سازان اردبیل نیست

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران با انتقاد از زیرساخت‌های سینمایی استان اردبیل به نقش فیلم‌سازی در شکوفایی صنعت گردشگری استان اردبیل پرداخت و گفت: حمایت از تولیدکنندگان و گسترش فعالیت‌های فیلم‌سازی از جمله برنامه‌های انجمن سینمای جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی آذرپندار رئیس انجمن سینمای جوانان ایران در گفتگو با سبلان ما، به ظرفیت فیلم‌سازی اردبیل اشاره کرد و گفت: استان اردبیل به معنای واقعی از ظرفیت‌های خوبی برای فیلم‌سازی برخوردار است و بدون تعارف اردبیل توانسته است با توجه کردن به زیست‌بوم منطقه آذربایجان، فیلم‌های متنوع در حوزه های مختلف تولید کند.

آذرپندار از شرایط موجود فیلم‌سازی و اکران فیلم‌های تولیدی جوانان اظهار گلایه کرد و گفت: امیدواریم با احداث سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی در استان اردبیل، امکان اکران فیلم‌های تولیدی جوانان این مرز و بوم برای عموم مردم فراهم شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از زیرساخت‌های هنری و سخت‌افزاری استان اردبیل در حوزه سینما گفت: نبود سالن مناسب و شرایط مطلوب برای اکران فیلم‌ها از نقاط ضعف استان اردبیل در حوزه فیلم و سینما است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها دو سالن قدیمی سینما در شهرستان اردبیل به اهالی سینما خدمات ارائه می کند، گفت: اگر سالن‌ها و پردیس‌های جدید با امکانات و تکنولوژی‌های روز احداث شود قطعاً به ارتقای خدمت‌رسانی در حوزه سینما و هنر فیلم‌سازی در استان اردبیل کمک خواهد کرد.

آذرپندار به نقش فیلم‌سازی در شکوفایی صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: رویداد اردبیل 2023 فرصت رونق گردشگری استان اردبیل است که در این زمینه هنر فیلم‌سازی نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر به استان اردبیل از کشورهای منطقه دارد چراکه با ساخت فیلم‌هایی از مناطق‌بکر و تاریخی می‌توان زیبایی‌های طبیعت این استان را به جهان ارائه و علاقمندان به طبیعت و تاریخ را به سمت این دیار کهن و پرجذبه کشاند.

انتهای پیام /