یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

وب‌گاه فرارو

در روز‌های اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه از ابتدای دی ماه سال جاری، میزان مالیات معاملات طلا افزایش خواهد یافت و از سود خرید طلا به میزان 25درصد مالیات اخذ می‌شود؛ این خبر در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. از سوی دیگر، برخی از فعالان حوزه طلا نسبت به افزایش نرخ مالیاتی ابراز بی‌اطلاعی کردند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در روزهای اخیر، خبری مبنی بر اخذ مالیات از خرید طلا منتشر شد که باعث نگرانی فعالان بازار طلا و خریداران شد. براساس این خبر، برخی این موضوع را مطرح کردند که احتمال دریافت مالیات 25درصدی از سود ناشی از تورم در خرید و فروش طلا وجود دارد. این موضوع باعث شد برخی نسبت به این خبر واکنش نشان دهند و اعلام کنند در صورت اعمال این مالیات، هم روی تقاضا و هم روی قیمت طلا اثرگذار خواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته مسئولان، با اجرای قانون سامانه مودیان پایانه های فروشگاهی در کشور از ابتدای دی شاهد جلوگیری از فرارهای مالیاتی گسترده در کشور خواهیم بود.

وب‌گاه گسترش

مدیرکل دفتر بازرسی مالی از سازمان مالیات کشور اعلام کرد که طی سال 1401، مبلغ یک هزار و هشتصد میلیارد تومان از طریق دریافت 10 درصد حق الزحمه متعلق به پزشکان فعال در مراکز درمانی به حساب این سازمان پرداخت شده است. مدیر ارشد دفتر بازرسی مالیاتی اعلام نمود که در طول سال مالی 1401، مجموعاً مقداری بیش از 1800 میلیارد تومان، که معادل ده درصد از دستمزد پزشکان فعال در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی...

خبرگزاری تسنیم

کلیه اشخاص حقیقی با فروش خالص کالا و خدمات بیشتراز18میلیارد تومان از ابتدای 1402 تا پایان شهریور، در صورت داشتن پایانه فروشگاهی مکلف به ارسال صورت حساب های 1و2 خواهند بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شاهین مستوفی در خصوص اخذ مالیات از پزشکان گفت: پزشکان در هر مرکز درمانی که کار می‌کنند هر مبلغی که آن مرکز درمانی بابت حق الزحمه پرداخت می‌کنند 10 درصد آن به عنوان مالیات اخذ می‌شود و البته این مبالغ به عنوان علی الحساب مالیاتی آن پزشک برای آن سال منظور می‌شود که این عدد در سال 1401 به عدد 1800 میلیارد تومان رسید. وی خاطرنشان کرد: البته با توجه...

وب‌گاه گسترش

سازمان امور مالیاتی کشور، اسامی صاحبان مشاغلی که از ابتدای دی ماه 1402 باید از طریق سامانه مودیان صورتحساب الکترونیکی صادر کنند را اعلام کرد. صورتحساب الکترونیکی نوع اول، صورتحسابی است که در آن کلیه اطلاعات مربوط به معامله انجام شده و طرفین آن از جمله نوع فروش، نوع خریدار، تاریخ و زمان صدور صورتحساب، اطلاعات هویتی خریدار و فروشنده، مشخصات کالا یا خدمت به صورت دقیق و کامل ثبت می‌شود. در...

وب‌گاه فرارو

بر اساس آخرین اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، تعداد واحد‌های مسکونی خالی برای سال 1400 حدود 66 هزار واحد بوده که برای این تعداد خانه یک هزار و 400 میلیارد تومان مالیات محاسبه شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر بالغ بر 72 هزار مودی در سامانه مودیان عضو هستند و 550 میلیون صورتحساب الکترونیک به سامانه ارسال شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بر اساس آخرین اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، تعداد واحدهای مسکونی خالی برای سال 1400 حدود 66 هزار واحد بوده که برای این تعداد خانه یک هزار و 400 میلیارد تومان مالیات محاسبه شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

باوجود افزایش تسهیلات پرداختی، فشارها به‌نظام بانکی هرروز بیشتر می‌شود. براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، بانک‌ها طی هفت‌ماهه سال 1402 مبلغ 28،478.9 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 5،484.4 هزار میلیارد ریال (معادل 23.9 درصد) افزایش را نشان می‌دهد. باوجود افزایش تسهیلات پرداختی، فشارها به‌نظام بانکی هرروز بیشتر می‌شود. براساس تازه‌ترین...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نجفی گفت: در برنامه هفتم برای الزام بانک‌ها برای اعطای تسهیلات مسکن مقرر شد کاهش توان تسهیلات‌دهی در انتظار آن‌ها باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

صاحبان مشاغل از اول دی ماه سال 1402 ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی نوع 1 و یا 2 از طریق سامانه مودیان برای فروش کالا و خدمات مطابق دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی، حسب مورد هستند صاحبان مشاغل از اول دی ماه سال 1402 ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی نوع 1 و یا 2 از طریق سامانه مودیان برای فروش کالا و خدمات مطابق دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی، حسب مورد هستند صاحبان مشاغل از...

وب‌گاه خبر آنلاین

صاحبان مشاغل از اول دی ماه سال 1402 ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی نوع 1 و یا 2 از طریق سامانه مودیان برای فروش کالا و خدمات مطابق دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی، حسب مورد هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: صاحبان مشاغل از اول دی ماه سال 1402 ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی نوع 1 و یا 2 از طریق سامانه مودیان برای فروش کالا و خدمات مطابق دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی، حسب مورد می‌باشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: سقف اعطای تسهیلات خرد به اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) و اشخاص حقوقی بدون نیاز به"ارائه گواهی تبصره یک ماده (186) قانون مالیات‌های مستقیم" برای اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) از دو میلیارد ریال به 5 میلیارد و هفتاد و پنج میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی از 5 میلیارد ریال به 9 میلیارد و چهارصد و بیست و پنج میلیون ریال افزایش یافت.