جمعه 31 فروردین 1403

سازمان جهانی بهداشت برای‌آبله میمون نام انتخاب می‌کند / آمریکا و اروپا در صدر کشورهای محل شیوع

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سازمان جهانی بهداشت برای‌آبله میمون نام انتخاب می‌کند / آمریکا و اروپا در صدر کشورهای محل شیوع

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بیزنس استاندارد، سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای جلوگیری از ایجاد توهین فرهنگی یا اجتماعی، نام‌های جدیدی را برای گونه‌های ویروس آبله میمون که در حال حاضر در گردش هستند، اعلام می‌کند.

گروهی از کارشناسان جهانی که توسط سازمان جهانی بهداشت انتخاب شدند، در مورد اسامی جدید تصمیم گرفتند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد، به ویروس‌های تازه شناسایی‌شده، بیماری‌های مرتبط و انواع ویروس‌ها باید نام‌هایی داده شود که از توهین به هر گروه فرهنگی، اجتماعی، ملی، منطقه‌ای، حرفه‌ای یا قومی جلوگیری کند و هرگونه تأثیر منفی بر تجارت، مسافرت و گردشگری را به حداقل برساند.

ویروس آبله میمون زمانی که برای اولین بار در سال 1958 کشف شد نامگذاری شد. انواع اصلی آن بر اساس مناطق جغرافیایی که در آنها مشاهده شده شناسایی شدند.

سازمان جهانی بهداشت در اواخر ماه گذشته رسماً اعلام کرد که شیوع فعلی آبله میمون در چند کشور یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی است.

بر اساس گزارش وضعیت شیوع آبله میمونی سازمان جهانی بهداشت که در روز چهارشنبه منتشر شد، 27814 مورد تایید شده آزمایشگاهی و 11 مورد مرگ ناشی از این بیماری در 89 کشور و منطقه در سراسر جهان گزارش شده است که اروپا و آمریکا بیشترین آسیب را دیده‌اند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

ایالات متحده آمریکا

سازمان جهانی بهداشت آبله میمون محل شیوع آبله میمون این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
سازمان جهانی بهداشت برای‌آبله میمون نام انتخاب می‌کند / آمریکا و اروپا در صدر کشورهای محل شیوع 2