شنبه 10 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شیوع وبا در ایران در سال‌های گذشته وجود داشته و از سال 79 تا 84 سالانه نزدیک به 100 مورد بیماری وبا گزارش شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وبا یک عفونت حاد روده‌ای است که از طریق غذا و آب آلوده به مدفوع حاوی باکتری ویبریو کلرا منتشر می‌شود و توسعه نیافتگی، فقر و درگیری با کمبود آب سالم و بهداشت کافی از جمله عوامل تشدید این بیماری است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری؛ با توجه به اینکه مردم بیشتر زندگی می‌کنند و کار می‌کنند، بسیار مهم است که جوامع و افراد سخت تلاش کنند تا اهمیت حمایت از سالمندان و OAP‌ها (معروف به بازنشستگان سالمندی) در جامعه را تشخیص دهند. روز جهانی سالمندان فرصتی است برای قدردانی از مشارکت و فداکاری بلندمدت سالمندان، و اطمینان از اینکه مردم تمام تلاش خود را می‌کنند تا چیزی را...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پس از سیل شدید ناشی از طوفان دنیل، هواشناسی لیبی هشدار داد طی 2 روز آینده احتمال دارد مناطق جنوب غرب این کشور شاهد سیل باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف طرح استادشاگردی در برنامه هفتم و احتمال افزوده شدن یک بند الحاقی به آن خبر داد و با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی کار تا پایان مهرماه گفت: قبول داریم که معیشت کارگران در شرایط تورمی سخت شده، اما حداقل حقوق کارگران سالی یک بار مشخص می‌شود و اگر قرار به تصمیم جدید باشد، باید در یک فرایند سه‌جانبه و با نظر همه شرکای اجتماعی باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که برای افزایش مجدد حقوق کارگران به جمع بندی نرسیده اند. معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف طرح استادشاگردی در برنامه هفتم و احتمال افزوده شدن یک بند الحاقی به آن خبر داد و با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی کار تا پایان مهرماه گفت: قبول داریم که معیشت کارگران در شرایط تورمی سخت شده، اما حداقل حقوق کارگران...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نگرانی‌ها از شیوع ویروس تنفسی جدید در هند تشدید شده، این که آیا این ویروس هم می‌تواند مانند کووید -19 و آنفلوآنزا اپیدمی جدیدی را در جهان رقم بزند؟

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به غربالگری رایگان 3 بیماری مرتبط با سلامت قلب، گفت: جمعیت بالای 30 سال کشور که به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند، به صورت رایگان تحت غربالگری و خطرسنجی فشارخون، بیماری‌های قلبی و دیابت قرار می‌گیرند. دکتر کوروش اعتماد، با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد علل مرگ‌ومیر در کشور ما مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: اگر...

وب‌گاه گسترش

یکی از مهمترین و مطمئن ترین راه های رسیدن به اهداف پیشگیری و کنترل بیماری قلبی عروقی آموزش همگانی و برگزاری پویش های عمومی است. این روز در واقع شروع برنامه و فعالیت هایی است که باید در طول سال ادامه یابد. سلامت قلب در روزگاری که ما زندگی می کنیم، پیر و جوان نمی شناسد. هر لحظه ممکن با مشکلات قلبی رو به رو شویم یا نهایتا به واسطه سکته قلبی راهی بیمارستان شویم. به واسطه اهمیت سلامت قلب سازمان...

وب‌گاه فرارو

دکتر کوروش اعتماد با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی بار زیادی از مرگ‌ومیر‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: انواع بیماری‌های قلبی در این زمینه عمدتا سکته‌های قلبی هستند و می‌توان گفت که 40 درصد از مرگ‌های سالانه در کشور مربوط به بیماری‌های قلبی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سیل لیبی زنگ خطری برای ایران و تمام کشورهای دنیاست.

وب‌گاه فرارو

در انسان عدد R0 برای هاری تقریبا برابر با صفر است، برای حیواناتی مثل گربه این عدد کمتر از یک است یعنی زمانی که یک گربه به هاری مبتلا شود بیماری صرفا در نتیجه انتقال بین گربه‌ها در جمعیت پایدار نخواهد ماند.

وب‌گاه گسترش

وزارت بهداشت ژاپن یک داروی جدید آلزایمر که عامل اصلی این بیماری را هدف قرار می‌دهد، تایید کرده است. داروی «لکانِمَب» (Lecanemab) به طور مشترک در شرکت ژاپنی «ایزای» و شریک آمریکایی آن «بایوژن» درست شده است. این دارو برای آهسته کردن روند پیشرفت این بیماری از طریق کاهش تجمع پروتئین «آمیلوئید بتا» در مغز طراحی شده است. شرکت ایزای در ماه ژانویه درخواست خود برای تایید این دارو را به وزارت...

وب‌گاه 55 آنلاین

مینو محرز می‌گوید: «سفرهای تابستانیِ اخیر یکی از عوامل شیوع بیماری‌های عفونی و انتشار ویروس‌ها هستند. ضروری است افرادی که از سفر بازمی‌گردند و مشکوک به بیماری هستند، سه الی پنج روز خود را قرنطینه کنند تا ویروس حالت بیماری‌زایی خود را از دست بدهد و علائم کاهش یابند.»

وب‌گاه فرارو

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: صنعت دخانیات «بی امان» جوانان را هدف قرار می‌دهد و طبق آمار فعلی از هر 10 فرد سیگاری 9 نفر قبل از سن 18 سالگی شروع به سیگار کشیدن می‌کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

هند در حال انجام اقدامات فوری برای توقف انتقال ویروس نادر اما کشنده‌ای است که از خفاش‌ها به انسان سرایت می‌کند.