پنج‌شنبه 28 تیر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ سازمان جهانی بهداشت روز دهم اکتبر هر سال میلادی را به عنوان روز جهانی بهداشت روان نامگذاری کرده است. به همین مناسبت به برنامه‌های رادیو که در تامین بهداشت روان نقش دارند، پرداخته می‌شود. رادیو سلامت و موسیقی درمانی یکی از سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای خانواده است و این خانواده که سلامت روان یک جامعه بزرگ‌تر را پوشش...

وب‌گاه خبر آنلاین

دکتر امیر حسین جلالی ندوشن، روانپزشک و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه سلامت روان به معنای نبود اختلال روانپزشکی نیست یعنی اگر کسی اختلال دو قطبی، افسردگی و اضطراب شدید یا اعتیاد نداریم معنایش این نیست که مشکل سلامت روان نداریم، می افزاید: سازمان جهانی بهداشت این مساله را اینگونه توضیح می دهد که نبود بیماری روانی به معنای بودن سلامت روانی نیست. سلامت روان یعنی وقتی...

خبرگزاری تسنیم

آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که در جهان از هر 8 نفر یک نفر با یک اختلال روانی زندگی می‌کنند و شایع‌ترین اختلالات روانی نیز اضطراب و افسردگی هستند که شناخت عوامل ابتلا به آن‌ها، می‌تواند به پیشگیری از این اختلالات کمک کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

گزارش‌های متعدد و بعضا متفاوتی در مورد فراگیری هریک از انواع سرطان در استان‌های مختلف ارائه و در گزارشی عنوان‌شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال در بیمارستان‌های دولتی رایگان می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گفت: امکان کاشت رایگان حلزون شنوایی برای کودکان تا 4 سال فراهم شده، وی با اشاره به هزینه سنگین این کار در گذشته اعلام کرد امروز تمام هزینه‌های کاشت حلزون در گروه زیر 4 سال توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی انجام می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

سلامت نیوز نوشت: ویتامین b12 در بسیاری از فعالیت های بدن نقش حیاتی ایفا می کند و کمبود این ویتامین ممکن است منجر به افسردگی، گیجی، مشکلات حافظه و زوال عقل و سایر مشکلات جدی سلامتی شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: تب دنگی در این دهه به یک تهدید بزرگ در جنوب ایالات متحده، جنوب اروپا و بخش‌هایی از آفریقا تبدیل خواهد شد. یک کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: تب دنگی در این دهه به یک تهدید بزرگ در جنوب ایالات متحده، جنوب اروپا و بخش‌هایی از آفریقا تبدیل خواهد شد. به گزارش عرشه آنلاین، به گفته این کارشناس سازمان جهانی بهداشت، دمای بالای هوا شرایط...

وب‌گاه عصر ایران

در حال حاضر هیچ درمان خاصی برای بیماری خطرناک تب دنگی وجود ندارد با این حال واکسنی برای این بیماری در دسترس است. سازمان جهانی بهداشت اخیرا تزریق واکسن Takeda Pharmaceuticals' (4502.T) Qdenga را برای کودکان شش تا 16 ساله در مناطقی که این عفونت یک مشکل بهداشت عمومی مهم محسوب می‌شود، توصیه کرده است.

وب‌گاه فرارو

یک کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: تب دنگی در این دهه به یک تهدید بزرگ در جنوب ایالات متحده، جنوب اروپا و بخش‌هایی از آفریقا تبدیل خواهد شد

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: یک کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: تب دنگی در این دهه به یک تهدید بزرگ در جنوب ایالات متحده، جنوب اروپا و بخش‌هایی از آفریقا تبدیل خواهد شد.

وب‌گاه گسترش

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت با اشاره به کاشت رایگان حلزون شنوایی برای کودکان تا 4 سال، گفت: این کار بیش از 60 میلیون تومان هزینه دارد؛ اما از 2 سال قبل تاکنون تمام هزینه‌های کاشت حلزون در گروه زیر 4 سال توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی انجام می‌شود و برای سایر گروه‌های سنی نیز تا 80 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. دکتر سعید محمودیان، با اشاره به اینکه کم‌شنوایی به عنوان یک...

وب‌گاه گسترش

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، در خصوص دسترسی به واکسن هاری برای آن دسته از شهروندانی که دچار حیوان گزیدگی می شوند، توضیحاتی داد. محمدرضا شیرزادی، گفت: واکسن هاری برای موارد حیوان گزیدگی در بعضی از مراکز جامع خدمات سلامت کشور وجود دارد و این طور نیست که در همه مراکز، این واکسن موجود باشد. وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان در مراکز جامع سلامت،...

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، در خصوص دسترسی به واکسن هاری برای آن دسته از شهروندانی که دچار حیوان گزیدگی می شوند، توضیحاتی داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر علمی اولین سمپوزیوم تخصصی مسمومیت با سُرب، از فلز سُرب به عنوان سومین عامل خطرساز در بروز بیماری‌های قلبی عروقی نام برد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یک خیر نیک‌اندیش برای ساخت بیمارستان کودکان حکیم 450 میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: زمین این بیمارستان حدود 18 هکتار است.