شنبه 24 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - درحالی سیستان پنج روز بحرانی از نظر وزش توفان و گرد و خاک را پشت سر گذاشته که روز گذشته شاخص کیفیت هوای برخی شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان برای همه گروه‌های سنی ناسالم و بالاتر از استاندارهای سازمان جهانی بهداشت بوده است.

وب‌گاه عصر ایران

آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنین نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد مبتلایان به زوال عقل از کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط هستند.

وب‌گاه فرارو

مقامات هندی با تعطیل کردن مدارس و ادارات در ایالت کرالا در جنوب این کشور تلاش دارند از گسترش ویروس کشنده «نیپا»، جلوگیری کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

یورونیوز نوشت: ثبت موارد ابتلا به یک ویروس مهاجم با نرخ مرگ‌ومیر بسیار بالا که احتمالا از خفاش‌های میوه‌خوار نشأت گرفته، هند را در وحشت فرو برده است.

وب‌گاه عصر ایران

سازمان جهانی بهداشت در ژنو اعلام کرده است که در سال 2022 میلادی، تعداد 470 هزار مورد ابتلا به وبا در سراسر دنیا ثبت شد در حالی که سال 2021، این تعداد 220 هزار نفر بوده است.

وب‌گاه فرارو

استاد بیماری‌های عفونی گفت: معمولا موج شیوع آنفولانزا در ایران از اواسط مهر آغاز می‌شود و ممکن است حتی چندین موج دیگر نیز تا پایان سال تکرار شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: آژانس امنیت بهداشتی انگلیس (UKHSA) اخیرا اعلام کرد که موارد ابتلا به سل در نیمه اول سال جاری میلادی (2023) در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی (2022) در این کشور 7 درصد افزایش یافته است.

وب‌گاه گسترش

رئیس نظام پزشکی اهواز با تاکید بر تجویز درست و منطقی دارو با دوز مناسب گفت: ای کاش وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم به جای اینکه همه هجمه‌ها به سمت پزشک و داروساز باشد، به سراغ فرهنگسازی برویم. در بعضی شهرها تا سرم یا فرآورده تزریقی تجویز نشود، بیماران مطب پزشکان را ترک نمی‌کنند و حتی ممکن است درگیری ایجاد شود. رئیس نظام پزشکی اهواز، با بیان اینکه در مصرف منطقی دارو بیمار یا مراجعه کننده،...

وب‌گاه گسترش

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی جدید اعلام کرد که فعالیت‌های مرکز لجستیک جهانی WHO در دبی از نظر میزان و تاثیر به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. احمد المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی WHO گفت: تدارکاتی که مرکز لجستیک جهانی WHO در دبی ارائه می‌کند، برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نجات‌دهنده بوده است. مرکز لجستیک جهانی WHO در دبی به شرایط اضطراری بهداشتی ناشی از پاندمی کووید -19 و طغیان...

وب‌گاه مشرق نیوز

مصرف منطقی دارو و خدمات به ویژه خدمات پاراکلینیکی بررسی شد و موارد، مصادیق، عوامل و راهکارهای این پدیده به دقت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پیشرفت حوزه پزشکی باعث شده تا امروز به خیلی از کشورهای دنیا خدمات دهیم و در پزشکی، به خودکفایی مطلق برسیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

مصرف خودسرانه و بی رویه دارو، یکی از چالش های مهم نظام سلامت کشور است که با آسیب های فراوانی همراه است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

امدادگران بین‌المللی می‌گویند: پس از فاجعه سیل ویرانگر در لیبی، بیش از 10 هزار نفر مفقود هستند. امدادگران بین‌المللی می‌گویند: پس از فاجعه سیل ویرانگر در لیبی، بیش از 10 هزار نفر مفقود هستند. به گزارش عرشه آنلاین، «سازمان بین‌المللی مهاجرت» نیز روز گذشته (پنج‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع سیل در شمال شرق لیبی، نزدیک به 44 هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امدادگران بین‌المللی می‌گویند: پس از فاجعه سیل ویرانگر در لیبی، بیش از 10 هزار نفر مفقود هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران نوشت: بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل است که در هر هفت دقیقه، یک نفر ایرانی به آن مبتلا می‌شود، اما عوامل ابتلا به این اختلال، قابل کنترل هستند.