جمعه 31 فروردین 1403

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: فاقد کالری بودن نوشابه های رژیمی را جدی نگیرید.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس کارگروه امنیت و سلامت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کسانی که فشار خون بالا و دیابت دارند، مواد غذایی را که نشانگر سبز دارند، خریداری و مصرف کنند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از کاهش 67 درصدی کمبودهای دارویی در سال 1402 خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو ضمن اعلام پرمصرف‌ترین آنتی بیوتیک‌های کشور گفت: آنتی‌بیوتیک‌ها بر عفونت‌های ویروسی بی‌تاثیر هستند و منجر به بهبود نمی‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از داروهای مکمل و نیروزا که در بازار سیاه دارویی در ایران یافت می‌شود، حاوی ترکیبات خطرناک و داروهای شیمیایی همچون کورتون‌ها هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناس امور خدمات سرپایی و بستری دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: برای بیمارانی که با اصلاح سبک زندگی قادر به کاهش وزن نیستند، درمان دارویی پیشنهاد می شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، اظهار کرد: تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد. وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکو‌های اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم...

وب‌گاه گسترش

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی اعلام کرد که در بازار، شیر خشک با قیمت 2 دلار به فروش می‌رسد، اما نرخ بازگشت ارز برای آن 2.6 دلار تعیین شده است. به همین دلیل، بیش از 40 هزار تن شیر خشک در انبارهای کارخانه‌ها نگهداری می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با ورود پلتفرم‌های اینترنتی به موضوع فروش دارو مخالف هستیم، گفت: آیین‌نامه‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده مربوط به حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی است.

وب‌گاه الف

برنامه های عملیاتی و ماموریت های ویژه دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی در سال 1403 اعلام شد و از افزایش 10 درصدی رشته محل‌های جدید تا تقویت ارزیابی عملکرد در این برنامه ها دیده شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس زمان عملیاتی شدن توزیع دارو از طریق سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: آئین‌نامه عملیاتی شدن توزیع دارو از طریق سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی ظرف یک تا دو هفته آینده هم عملیاتی می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، پیگیری تدوین و ابلاغ دستورالعمل فروش دارو از طریق سکو‌های اینترنتی را از محور‌های نشست امروز این کمیسیون اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو گفت: در سالجاری برای تولید مواداولیه دارویی هدف‌گذاری شده و بخشی از نیازهایمان به ملزومات پزشکی نیز با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های موردنیاز بزودی در کشور تولید می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر بهداشت گفت: صد در صد موافق فروش اینترنتی دارو است و به طور قطع این مهم مدنظر ما است و در مراحل نهایی قرار دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارشناس امور خدمات سرپایی و بستری دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در بیمارانی که با اصلاح جامع سبک زندگی قادر به کاهش وزن خود تا میزان هدف که عموما کاهش حداقل 5 درصد از وزن کل بدن بعد از سه الی شش ماه است، نباشند، درمان دارویی پیشنهاد می‌شود.