پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با ورود پلتفرم‌های اینترنتی به موضوع فروش دارو مخالف هستیم، گفت: آیین‌نامه‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده مربوط به حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی است.

وب‌گاه الف

برنامه های عملیاتی و ماموریت های ویژه دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی در سال 1403 اعلام شد و از افزایش 10 درصدی رشته محل‌های جدید تا تقویت ارزیابی عملکرد در این برنامه ها دیده شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس زمان عملیاتی شدن توزیع دارو از طریق سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: آئین‌نامه عملیاتی شدن توزیع دارو از طریق سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی ظرف یک تا دو هفته آینده هم عملیاتی می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، پیگیری تدوین و ابلاغ دستورالعمل فروش دارو از طریق سکو‌های اینترنتی را از محور‌های نشست امروز این کمیسیون اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو گفت: در سالجاری برای تولید مواداولیه دارویی هدف‌گذاری شده و بخشی از نیازهایمان به ملزومات پزشکی نیز با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های موردنیاز بزودی در کشور تولید می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر بهداشت گفت: صد در صد موافق فروش اینترنتی دارو است و به طور قطع این مهم مدنظر ما است و در مراحل نهایی قرار دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارشناس امور خدمات سرپایی و بستری دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در بیمارانی که با اصلاح جامع سبک زندگی قادر به کاهش وزن خود تا میزان هدف که عموما کاهش حداقل 5 درصد از وزن کل بدن بعد از سه الی شش ماه است، نباشند، درمان دارویی پیشنهاد می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

حدود 80 املاح ازجمله کلسیم، فسفر و منگنز به دلیل تکرر ادرار دیابتی‌ها از آنها دفع می‌شود. نمک یددار هم که بیشتر این افراد مصرف می‌کنند، فقط 2 عنصر دارد و نمی‌تواند املاح از دست‌رفته آنها را جبران کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

این روزها کارگران کارخانه‌های تولید مقالات علمی جعلی و پایان‌نامه‌های مقاطع مختلف دانشگاهی حسابی مشغول کارند؛ تخمین زده می‌شود تعداد مقالات تقلبی تولید شده توسط کارخانه‌های مقاله‌سازی و کسب‌وکارهایی که آثار جعلی و تألیفی را می‌فروشند به صدها هزار مورد برسد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر بهداشت گفت: صد در صد موافق فروش اینترنتی دارو هستم و به طور قطع این مهم مدنظر ماست.

وب‌گاه خبر آنلاین

متخصص داروسازی بالینی، با توضیح اینکه منظور از درمان دارویی چاقی، داروهایی هستند که تاییدیه سازمان غذا و دارو برای کاهش وزن را دارند، از جمله این داروها، آگونیست های گیرنده GLP-1 که گروهی از داروی شیمیایی هستند، نام برد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه این سازمان در حوزه برونسپاری وظایف غیرحاکمیتی، گفت: از ورود بخش خصوصی به حوزه آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت محصولات سلامت محور استقبال می‌کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس دستور جلسه هفتگی کمیسیون‌ها، جلسه کمیسیون اصل نود با حضور بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و درمان، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حیدر محمدی رییس سازمان غذا و دارو و نمایندگان، معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرکز پژوهش‌های مجلس و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط بعد از ظهر فردا...

وب‌گاه فرارو

عیسی زارع‌پور در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی نوشته است: «در متن مذکور به ملاحظات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخش خصوصی این حوزه توجه نشده است و پیش‌ازاین نیز پیش‌نویسی با مشارکت آن وزارتخانه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده و برای جنابعالی ارسال شده بود که مغایر با متن منتشرشده است و متن ارسال‌شده مورد تأیید این وزارتخانه نیست.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سرطان پروستات دومین سرطان از نظر میزان شیوع و اولین سرطان کشنده بین مردان ایرانی است. درمان سرطان پروستات عارضه و هزینه بسیار زیادی دارد و لازم است تا مردان بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند.