یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان هدفمند سازی یارانه ها قول واریزی داد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
سازمان هدفمند سازی یارانه ها قول واریزی داد

محمود ملکوتی‌خواه گفت: «تا کنون 107 درصد پرداختی داشته‌ایم، به این معنا که بالاتر از 100 درصد پرداخت کرده‌ایم، در حالی که منابع سازمان هدفمندی تنها 54 درصد محقق شده است. این اقدام به‌خاطر اولویت و ضرورت حمایت از عزیزان مددجوی بهزیستی است تا با مشکلی مواجه نشوند. خبر خوشی که باید اعلام کنم این است که با این پرداخت‌ها، یارانه و مستمری هیچ‌یک از عزیزان قطع نشده است. همچنین، اگر افرادی...

محمود ملکوتی‌خواه، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در پاسخ به سوالی درباره قطع برخی از پرداخت های مربوط به مطالبات معلولان مستمری بگیر، اعلام کرد که هیچ قطع مستمری وجود ندارد. وی افزود که اعتبارات توسط مجلس تصویب می‌شود و سازمان برنامه موظف است بر اساس بودجه، پرداخت ها را انجام دهد. این مبالغ به صورت ماهانه و به تدریج از طریق ارقامی که همکاران سازمان بهزیستی به ما ارائه می‌دهند، پرداخت می‌شود.

وی گفت: سقف رقمی که می توانیم پرداخت کنیم یک دوازدهم عددی هست که هر ماه در قانون از طریق قانونگذار تسریع کرده است و منابع براساس وصولی مصارف قرار دارد. یک مشکل ما عدم تحقق منابع هدفمندی بود در حالیکه ما ملزم بودیم مانند کمک مستمری مددجویان بهزیستی پرداخت می کردیم.

بنابراین یک دوازدهم آن تا شهریورماه پرداخت شده اما در لیستی که در سازمان بهزیستی ارائه می‌دادند برخی نفرات از طرق مختلف مانند توانمندسازی و... خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند لذا خروج نفرات و ورود نفرات جدید شکل گرفت که آن خروجی ها تعدادشان کمتر از ورودی ها بود و از لحاظ اعتباری اینگونه اعلام شد که این افراد مستمری نگرفتند و یا قطع شده ولی قطعی در کار نبود. لذا در شهریور ماه بخش عمده ایی از نفراتی که در ماه های قبل جا مانده بودند به این لیست اضافه و پرداخت شد یعنی شش دوازدهم اعتبارات سال 1403 باید پرداخت میشد.

ملکوتی خواه در ادامه گفت: تاکنون 107 درصد پرداختی داشتیم یعنی از 100 درصد بالاتر پرداخت کردیم در حالیکه در منابع سازمان هدفمندی 54 درصد محقق شده بخاطر اولویت و ضرورت عزیزان مددجوی بهزیستی که با مشکل برنخورند. خبر خوشی که باید عرض کنم این است که سازمان با این پرداختی که کرده است یارانه و مستمری هیچکدام از عزیزان قطع نشده است و اگر افرادی در لیست سال 1403 بودند از فروردین تا شهریورماه به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده قول دادیم به سازمان بهزیستی و مسئولان رفاه و کار این نفرات را لحاظ کنیم.

یارانه معیشتی 13 هزار نفر دوباره واریز می شود

روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، توافق شد که اعتبار مستمری شهریور ماه 13 هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که قطع شده بود، تخصیص یابد و مستمری این خانوارها در شهریورماه طبق رویه قبلی پرداخت شود.

همچنین توافق شد اعتبارات موضوع کمک هزینه پرداختی به مراکز نگهداری معلولان و کمک هزینه پرستاری به خانوارها بابت نگهداری معلولان در منزل به استناد ماده (7) قانون حمایت از حقوق معلولان در سقف اعتبار قانونی مندرج در بودجه سال جاری مصوب مجلس شورای اسلامی تا پایان سال بطور کامل و به میزان 100 درصد تخصیص یابد و اجرایی گردد. سازمان بهزیستی کشور نیز مکلف شد نسبت به پرداخت کمک هزینه‌های موضوع ماده 7 قانون مزبور مطابق با تخصیص اعتبار شش‌ماهه اقدام کند.

همچنین توافق شد کمک معیشت موضوع ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان و مستمری موضوع بند (ث) ماده (31) قانون برنامه هفتم نیز هرکدام به صورت جداگانه ذیل ردیف بودجه سازمان بهزیستی کشور پیش‌بینی شده و ماهانه تخصیص یابد.

بدیهی است سازمان برنامه و بودجه کشور و دستگاه‌های اجرایی در سقف اعتبار مندرج در قانون بودجه، مکلف به تخصیص اعتبار و هزینه‌کرد آن هستند و کلیه تصویب‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها به منظور رعایت قانون، در سقف اعتبار مذکور قابل اجرا است.

سازمان هدفمند سازی یارانه ها قول واریزی داد 2