یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

ساعی: از خودی‌ها‌یی که در تکواندو بوده و دستشان کوتاه شده، ضربه می‌خوریم / تفاهمنامه با وزارت ورزش را امضا نکردم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ساعی: از خودی‌ها‌یی که در تکواندو بوده و دستشان کوتاه شده، ضربه می‌خوریم / تفاهمنامه با وزارت ورزش را امضا نکردم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو. هادی ساعی امروز (شنبه) در نشست خبری فدراسیون تکواندو، اظهار داشت: قهرمانی جهان بزرگسالان بزرگترین رویداد ماست که متاسفانه مسیر طولانی را برای رسیدن به مکزیک طی کردیم و 36 ساعت در راه بودیم. برای اولین بار با بیزینس‌کلاس تیم را 5 روز زودتر اعزام کردیم. آن‌هایی که می‌گویند چرا با بیزینس تیم را اعزام کردیم، درکی از ورزش حرفه‌ای ندارند. وی افزود: اختلاف...

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو. هادی ساعی امروز (شنبه) در نشست خبری فدراسیون تکواندو، اظهار داشت: قهرمانی جهان بزرگسالان بزرگترین رویداد ماست که متاسفانه مسیر طولانی را برای رسیدن به مکزیک طی کردیم و 36 ساعت در راه بودیم. برای اولین بار با بیزینس‌کلاس تیم را 5 روز زودتر اعزام کردیم. آن‌هایی که می‌گویند چرا با بیزینس تیم را اعزام کردیم، درکی از ورزش حرفه‌ای ندارند. وی افزود: اختلاف زمان 9 ساعته و بحث ارتفاع در مسابقه بازیکنان بسیار مهم است. بازیکنان ما کم نیاوردند و همه از لحاظ بدنی خوب بودند. ورزشکاران مطرح دنیا مثل "مایکل فلپس" به خاطر ارتفاع بالا، 2 ماه تمرینات خود قبل از مسابقه را در مکزیک برگزار می‌کنند.

ساعی عنوان کرد: تیم بسیار کم سن و سالی داشتیم و به کادرفنی بابت جسارت آن‌ها تبریک می‌گویم. نوجوانانی که در انتخابی، بزرگتر‌ها را شکست دادند. سرمربی به انتخابی اعتقاد داشت و جمع بندی ما هم برگزاری انتخابی بود. در دوره قبل تیم مردان، دوازدهم شده بود و امسال با نفرات جوان سه پله صعود داشتند. به مبارزه بازیکنان‌مان در جهانی بزرگسالان افتخار کردم که با وجود سن کم برابر قهرمانان جهان و المپیک پیروز شدند. باید به مجموعه فدراسیون و کادرفنی افتخار کنیم که با قدرت تلاش می‌کنند. اکنون در کمیته فنی، همه قهرمان جهان و المپیک هستند.

وی در خصوص سفر به کره جنوبی، گفت: تفاهمنامه‌ای با کوکی‌وان (مرکز جهانی تکواندو) در کره امضا کردیم و اولین فدراسیونی هستیم که به این موفقیت رسیدیم. این مساله باعث می‌شود از خارج شدن ارز جلوگیری کنیم چراکه همه آزمون‌های بین المللی باید در کوکی‌وان برگزار شود.

ساعی در خصوص ادامه روند همکاری با کادرفنی گفت: شخصا کنار تیم بودم و از عملکرد کادرفنی راضی هستم، اما حتما جلسه کمیته فنی خواهیم داشت تا بیژن مقانلو آنجا گزارش عملکرد بدهد. آن زمان کمیته فنی تصمیم گیری خواهد کرد. بنا داریم کمیته فنی به مربیان کمک کنند، اعضای کمیته فنی همه قهرمان هستند و جلسات به مربیان یاری برسانند. من فقط در کمیته فنی یک رای دارم و همیشه آخرین نفر رای می‌دهم تا تاثیری روی نظرات دیگر نداشته باشد.

ساعی در خصوص اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون، برخی‌ها در داخل کشور حاشیه سازی می‌کند و این مساله را به عرصه بین‌المللی کشانده‌اند، توضیح داد: حاشیه سازی را در مسابقات جهانی لمس کردیم که با 140 کشور مبارزه می‌کردیم و یک نفر هم در داخل کشور تلاش می‌کرد ما نتیجه نگیریم. در ایران هم هر روز برای فدراسیون حاشیه ایجاد می‌کنند و از خودی‌ها که در تکواندو بوده و اکنون دستشان کوتاه شده، می‌خوریم. هفته گذشته من را وزارت خواستند و تفاهمنامه را امضا نکردم و خیلی شفاف گفتم امضا نمی‌کنم. به من می‌گویند 20 میلیارد مجلس را پیگیری کنیم و 22 میلیارد هم بودجه وزارت است. در حالیکه ما حدود 43 میلیارد خرج کردیم و با این شرایط کم می‌آوریم و خواستار بودجه بیشتر شدیم. دوستان گفتند نه آن 20 میلیارد مجلس در دل همین بودجه وزارت است که من خندیدم و گمان کردم شوخی است، اما آن‌ها خیلی جدی بودند. یعنی وزارت می‌خواهد کلا 2 میلیارد به ما بدهد!

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: به معاون وزارتخانه گفتم شما سال گذشته رئیس فدراسیون بودید و کلا 2 رویداد داشتید، اما اکنون ما رویداد‌های زیادی داریم. دوستان صندوق خالی به ما تحویل دادند و اکنون می‌گویند شما پول دار هستید. چنین تفاهمنامه‌ای را امضا نمی‌کنم. در این 9 ماه، نزدیک 15 اعزام داشتیم. از روزی که حکمم را گرفتم جلسه‌ای با وزیر نداشتم. به پولادگر گفتم وقتی گزارش می‌دهید اول از همه به مدال‌های تکواندو اشاره می‌کنید، اما زمان پول و بودجه دادن، تکواندو فراموش می‌شود.

وی در مورد کنار رفتن ندا زارع مربی تیم بانوان و غیبت ناهید کیانی ملی‌پوش این تیم در مسابقات اخیر، گفت: خانم زارع خودشان کناره گیری کردند به این خاطر اینکه احتمالا می‌خواهند جای دیگری زندگی کنند. دلیل نبود ناهید کیانی هم فنی است. او چند رویداد رفته و به صورت مداوم در مسابقات بوده است و دچار افت شد. در جهانی و گرند پری انتظارات را برآورده نکرد و یک مسابقه به او استراحت دادیم. با کسی تعارف ندارم و به او به خاطر دو موضوع تذکر دادم، اما اصلا وی را کنار نگذاشتیم. شفاف هستیم و شهامت پذیرفتن اشتباهات را داریم و حتی در لیگ هم برخی دوستان را توبیخ کردیم. وی در مورد صحبت میرهاشم حسینی و انتقاد از پرداخت پاداش به ملی‌پوشان فوتبال، گفت: موضوع‌گیری ورزشکاران رشته‌های انفرادی در خصوص فوتبال بوده و هست. در گذشته هم این مساله بود. هر رشته‌ایی سختی خودش را دارد. میرهاشم حسینی به خاطر اتفاقات عجیبی که در دو سال اخیر برایش رخ داد واقعا خسته شده است. تلاش کردیم تا شرایطی ایجاد شود که این صبر او نتیجه بدهد. میرهاشم قهرمان ملی است و باید نگاه ویژه‌ای به او شود. نمی‌گوییم فوتبال را نادیده بگیرند، اما ورزشکارانی که به تنهایی پرچم کشور را به اهتزاز در می‌آورند نیز حق دارند. باید مانع تقابل فوتبالیست‌ها با سایر رشته‌ها شویم.

وی در مورد شرایط تیم بانوان، گفت: فعلا شرایط تیم بانوان همین است و چندان فرد دیگری را نداریم. کادرفنی و نفرات، نیاز به زمان دارند و پیش بینی چنین نتایجی را داشتم. هرچند قهرمان آسیا شد، اما گرندپری و قهرمانی جهان خیلی متفاوت است. در بخش بانوان، بدنساز تخصصی نداریم و این یک ضعف است.

وی در خصوص احتمال بازگشت رضا مهماندوست و تکواندوکاران، گفت: بحث مهماندوست جداست و او یک مربی است و می‌تواند همه جا کار کند. ورزشکارانی رفته اند که تلاش می‌کنیم دوباره در تیم ملی حضور یابند. این رشته برای همه تکواندوکاران ایرانی است و در جهانی مکزیک، در وزن هفتم مسابقات چهار ایرانی بودند.

ساعی در خصوص شکست سجاد مردانی در گرندپری ریاض، گفت: مخفی کاری نکردیم و اکنون همه چیز قابل دسترسی است. سجاد برخی مواقع دیگر زیادی محجوب است و در مبارزه‌اش یک لحظه ایستاد چرا داور امتیاز نداده که حریفش ضربه‌ای به صورتش زد. سجاد غفلت کرد و نباید با این تجربه‌اش، اشتباه کند.

رئیس فدراسیون در خصوص اتفاقات رخ داده در جهانی مکزیک و اعتراضی که منجر به یکسال تعلیقش شده است، گفت: هر روز اتفاقاتی در جهانی رخ می‌داد و داوران برای ما مشکل ایجاد می‌کردند. مبارزات بچه‌های ما باعث افتخار بود، اما روز سوم در بازی متین رضایی داور کاری کرد که همه معترض شدند. فقط من نبودم و سایر تیم‌ها نیز اعتراض داشتند و کمیته داوران جهانی مجبور شد در روز سوم با مربیان جلسه بگذارد. سرپرست تیم ملی در مکزیک بودم و تعلیق نیز در همین بخش است و سایر جایگاه‌های من دچار مشکل نمی‌شود.

انتهای پیام /