شنبه 5 آبان 1403

سالار عقیلی از مهر خاور خواند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سالار عقیلی از مهر خاور خواند

تهران - ایرنا - قطعه موسیقی "مهر خاور" در ستایش زحمات کادر درمانی کشور با صدای سالار عقیلی منتشر شد.

در روزهای سخت مبارزه با بیماری کرونا، آنان که دست از جان شسته اند، جان و روح خود را در کالبد رنجور بیماران دمیده اند باشد تا این روح پاک و این جان شیفته مرهمی باشد بر تن دردمندان و بیماران.

پرستاران و کادر درمانی کشور ما اکنون بیش از شش ماه است که هر چه دارند در کف اخلاص گذاشته و در صف اول بارزان خستگی ناپذیر با بیماری کرونا چون صخره ای عظیم ایستاده اند اما قلب مهربانشان با بیماران نه چون صخره که چون گرمای مهر مادر هم نفس و هم ضربان همچنان می‌تپد.

به راستی این همه مهر، ایثار و از خودگذشتگی را چگونه رج توان نهادن؟

هنرمندان موسیقی کشور در راستای انجام وظیفه خود و در ستایش از کادر پرتوان و خستگی ناپذیر درمانی کشورمان ساز در دست و آواز در سینه همچنان می‌نوازند و می‌خوانند تا شاید بوطیقای موسیقی برآمده از دل این هنرمندان بر دل عزیزان کادر درمانی بنشیند و این اسطوره های ایثار را به ادامه مبارزه خود امیدوار تر کند.

براستی کادر درمانی را نباید تنها گذاشت. و در همین راستا، مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت کوشش های بیدریغ کادر پزشکی و درمان در دوره شیوع بیماری کرونا و ادای احترام به این قشر سخت کوش، قطعه موسیقی " مهر خاور" را منتشر کرد.

این قطعه با ملودی استاد علی اکبر شهنازی ، تنظیم مهران مهرنیا، خوانندگی سالار عقیلی و شعری از محمد عبدالحسینی تولید شده است.

نگاهی به تلاش‌های هنرمندان موسیقی در گرامیداشت زحمات کادر درمانی کشور

پیش از این علیرضا عصار در طی یک اجرای خانگی قطعه امیدواران را در ستایش از جانفشانی و تقدیر از کادر درمانی بصورت آنلاین اجرا کرد که این اجرا از طریق صفحه شخصی این هنرمند بصورت برخط پخش شد.

در دوازدهمین شب از اجراهای آنلاین نوروزخانه هم که به همت دفتر موسیقی و شهرداری تهران در برج میلاد در شب‌های عید نوروز اجرا شد سینا سرلک خواننده کشورمان اجرای خود را تقدیم به پرستاران و کادر درمانی کشور کرده بود.

امیر عظیمی دیگر خواننده کشورمان است که در روزهای آغاز شیوع بیماری کرونا با همت شرکت ترانه شرقی کلیپی با عنوان سیصد گل سرخ یک گل نصرانی را در پاسداشت جانفشانی‌های کادر درمانی کشور در فضای مجازی منتشر کرده بود

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*