یک‌شنبه 6 آبان 1403

سال گذشته بیش از 340 هزار نفر به عتبات اعزام شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سال گذشته بیش از 340 هزار نفر به عتبات اعزام شدند

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت گفت: در سال گذشته 348 هزار نفر با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شدند.

حمیدرضا محمدی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال گذشته 348 هزار نفر با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شدند که آمار سفر‌های زمینی و هوایی 68 و 32 دهم درصد بوده است.

محمدی افزود: 62 درصد از زائران اعزامی به عراق در سال 1401 بانوان و 38 درصد آقایان بودند.

محمدی در خصوص عتبات نوروزی گفت: در دوره عتبات نوروزی از 23 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین امسال 17 هزار و 652 نفر در قالب 440 کاروان به عتبات اعزام شدند و ترکیب سفر‌های زمینی و هوایی 77 و 23 درصد بوده است.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در سال گذشته استان‌های تهران، قم و خراسان رضوی بیشترین تعداد زائران اعزامی به عراق را داشتند گفت: قرار است تغییراتی در سفر‌های شش و هفت شبه زمینی و هوایی ایجاد شود که در جلسات کارشناسی با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران مصوب شده بود.

وی گفت: هزینه سفر‌های هوایی و زمینی به عتبات نسبت به دوره نوروزی حدود 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.

محمدی همچنین در خصوص سفر عتبات در ماه رمضان گفت: برای دوره ماه رمضان تاکنون هشت هزار و 600 نفر ثبت نام کردند و مدت زمان سفر از 6 تا 14 شب برنامه ریزی شده و ثبت نام ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون