یک‌شنبه 29 مهر 1403

سامانه و پوستر رویداد ملی «باهم» رونمایی شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سامانه و پوستر رویداد ملی «باهم» رونمایی شد

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، در مراسمی با حضور مدیرعامل بنیاد علوی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، جمعی از مسئولان نهادهای حمایتی و فعالان حوزه‌ی آموزش و فرهنگ، پوستر و سامانه رویداد ملی تجربه نگاری و ایده کاوی حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان محروم رونمایی شد.

وحید خاوه ای، مدیرعامل بنیاد علوی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد ملی، اظهار کرد: این اقدام نقش مهمی در محرومیت‌زدایی و هدفمندتر شدن تصمیمات کلان مدیریتی بر اساس مشارکت مردمی در حوزه‌های مختلف خدمات دهی به محرومین خواهد داشت.

وی افزود: معلمان و دانش آموزان و گروه‌های جهادی، با تجربه‌نگاری می توانند خدمات توانمندسازی را جهت‌دهی و اثربخش‌تر کنند.

در ادامه «عاطفه امرایی» دبیر رویداد ملی تجربه نگاری و ایده کاوی حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان محروم، گزارشی از فعالیت دبیرخانه برای برگزاری رویداد ملی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این حوزه رویدادی به صورت محدود برگزار و تجربیات برگزیده حوزه خدمات رسانی جهادی در قالب کتابی به تالیف درآمد، افزود: براساس نظر اعضای دبیرخانه متشکل از سازمان ها و نهادهای ذیربط مقرر شد رویدادهای مشابهی امسال به صورت تخصصی و همزمان در سه محور دیگر از جمله سلامت و بهداشت در مناطق و جوامع محروم، مردمی سازی محرومیت زدایی و اقتصاد و اشتغال محرومین برگزار شود.

در ادامه این مراسم «حمیدرضا خان محمدی» دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، «علی حسین شهریور» معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی حرفه ای،«سید وحید سعادت» معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، حجت الاسلام «علی جعفری» معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، هر یک به تفکیک مطالبی درباره نقش تجربه نگاری در حوزه آموزش و پرورش در مناطق محروم کشور را بیان کردند.

براساس این گزارش، ارتقای توانمندی اولیا و دانش آموزان، آسیب های روانی، اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان، توسعه فضا، تجهیزات و فناوری های آموزشی و پرورشی، استعداد یابی و نخبه پروری، نوآوری و خلاقیت، ارتقای سلامت و افزایش نشاط، سرفصل های رویداد ملی تجربه نگاری و ایده کاوی حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان محروم را تشکیل می دهند.

یادآور می شود: دبیرخانه این رویداد در بنیاد علوی تشکیل شده و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، دانشگاه‌ها، بنیاد هدایت، موسسه رزمندگان اسلام، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خانه خلاق و نوآوری ستاپ، مدرسه توسعه پایدار دانشگاه شریف و دیگر سازمان‌ها از جمله وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای همکار در برگزاری هستند.

مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر این رویداد همزمان با دهه مبارک فجر برگزار می شود. همچنین بنا بر پیش‌بینی دبیرخانه این رویداد فرآیند داوری و ارزیابی تجربیات و ایده های برگزیده پس از دریافت در آذر و دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سامانه رویداد ملی باهم مدیرعامل بنیاد علوی رویداد ملی تجربه نگاری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است