سه‌شنبه 17 مهر 1403

ساپینتو پرتغالی رسما سرمربی استقلال شد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
ساپینتو پرتغالی رسما سرمربی استقلال شد
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در حالی که مراسم معارفه ساپینتو سرمربی پرتغالی با تاخیر نیم ساعته آغاز شد، اما بعد از تشریفات اولیه مراسم عقد قرارداد بلافاصله انجام شد. در ادامه مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال شال باشگاه را به سرمربی جدید آبی‌ها اهدا کرد. در مراسم رونمایی و معارفه رسمی ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال بیژن طاهری سرپرست فصل گذشته این تیم به همراه پرویز مظلومی، آرش برهانی، سیاوش اکبرپور و امین منوچهری حضور داشتند. ریکاردو ساپینتو با قراردادی دو ساله رسماً جایگزین فرهاد مجیدی در تیم فوتبال استقلال شده است.

ریکاردو ساپینتو پرتغالی که سابقه سرمربیگری تیم‌های اسپورتینگ، استاندارد لیژ و براگا را در کارنامه دارد، در ساعات پایانی سه شنبه 31 خرداد وارد ایران شد. این مربی با قراردادی 2 ساله هدایت تیم استقلال را بر عهده گرفت.

ریکاردو ساپینتو متولد 10 اکتبر 1972 در پورتوی پرتغال است. او فوتبالش را بصورت حرفه‌ای از سال 1991 و باشگاه سالگیروش شروع کرد و سال 2007 در باشگاه استاندارد لیژ بلژیک کفشهایش را آویخت. او در این مدت در تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و رئال سوسیه داد هم بازی کرد. ساپینتو که در کشورش یکی از بازیکنان مطرح به شمار می‌رود، 45 بار برای پرتغال به میدان رفت و 10 گل هم به ثمر رساند. او همچنین 10 بازی هم برای تیم زیر 21 سال پرتغال انجام داد. پست او در دوران فوتبالش، مهاجم نوک بود و به همین علت اغلب تیم‌های تحت هدایتش، فوتبالی تهاجمی به نمایش می‌گذارند. او از سال 2010 با دستیاری در تیم یونیائو لِیرا کار خودش را آغاز کرد و در پرتغال سابقه مربیگریِ تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، بِلِننسیز، براگا و موریرنزه را داشته است. او همچنین هدایت تیم‌های ستاره سرخ بلگراد، استاندارد لیژ بلژیک، آترومیتوس یونان و واسکودوگامای برزیل را در کارنامه دارد. او در فوتبال عربستان و ترکیه هم در مقطعی به سرمربیگری مشغول بود. از افتخارات او در دوران بازی می‌توان به قهرمانی لیگ، کسب دو جام حذفی و دو قهرمانی در سوپرجام پرتغال به همراه اسپورتینگ اشاره کرد.

ساپینتو همچنین به عنوان سرمربی توانست با استاندارد لیژ در فصل 2018-2017 قهرمان فوتبال باشگاهی بلژیک شود. او فصل گذشته در موریرنسی مربی گری کرد و علاقه خاصی به دفاع 3 نفره و سیستم‌های 3-4-3 و 1-4-1-4 دارد.