یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سخنگوی قوه قضائیه: ترک فعل وزارت نفت محرز شد / ارسال گزارش به مراجع قضایی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سخنگوی قوه قضائیه: ترک فعل وزارت نفت محرز شد / ارسال گزارش به مراجع قضایی

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در بیستمین نشست خبری خود با اشاره به صدور حکم بدوی دادگاه جمشید شارمهد رئیس گروهک تروریستی تندر گفت: لازم است باردیگر در اقدام مقتدرانه سربازان امام زمان در بازداشت سرکرده یکی از جنایتکاران ضدبشری که دستش به ده ها تن از مردم مظلوم ایران آلوده است، تشکر کنیم.

وی ادامه داد: شارمهد در رسیدگی عادلانه دستگاه قضایی با حکمی قاطع محکوم به اعدام شده است، بنا بر اقاریر صریح خود و با توجه به اسناد غیرقابل تردید موجود در پرونده با تشکیل یک گروه تروریستی با همکاری سرویس های امنیتی آمریکایی، آلمانی انگلیسی، زنان و کودکان را خاک و خون کشیدن و در حال اقدام برخی دیگر از پروژه هایش بود که ناکام بود. با هدف ایجاد وحشت و قتل بیشتر انسان ها دست به عملیات می زده است‌. در کنار اهداف تروریستی اهداف اقتصادی و امنیتی داشته است. وی و عناصر وابسته وی مورد حمایت سازمان های تروریستی و رسانه های تروریست پروری قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: با کدام قاعده انسانی ده ها کودک و زن و مرد مظلوم به خاک و خون کشیده می شود؟ با کدام قاعده انسانی از حق حیات زندگی و آزادی برخورد نبودند که امروز رسانه های تروریست پرور از این تروریست (شارمهد) حمایت کرده و وی را از آن خود می نامند؟

ستایشی ساماندهی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: با اهتمام مجدانه و بر اساس برنامه ریزی دقیق از سوی ریاست قوه قضاییه محقق شد، حوزه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و انبارهای گمرک و انبارهای بنادر یکی پس از دیگری در حال تعیین تکلیف قانونی و ضابطه مند است. موضوع رسیدگی به وضعیت نابه سامانی غیرقابل پذیرش اموالهای در انبارهای تملیکی به مرحله نهایی و ساماندهی رسیده است و در برخی از استان ها از جمله بوشهر، اموال های موجود در انبارها ساماندهی شده اند. و نشانه ای از رسوب کالا در این انبارها و محل نگهداری و جمع اوری کالاها شاهد نیستیم.

وی افزود: دراین راستا درامد سازمان اموال تملیکی از فروش کالا 3 هزار میلیارد تومان بوده است و مجموعه درآمد دولت در این راستا افزایش پیدا کرده است. در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه رسیدگی به بیت المال مورد توجه است. این ساماندهی نشان داد صیانت از حقوق مردم وظیفه ای تخطی ناپذیر از سوی مسیولین است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص ترک فعل ها در حوزه صنعت اظهار کرد: نسبت به افعال و ترک افعالی که به موجب قانون واجد وصف مجرمانه است، دستگاه قضائی مجدانه اقدام کرده است.

وی ادامه داد: قوه قضائیه بر اساس ظرفیت هایی که دارد، از جمله سازمان بازرسی کل کشور، در خصوص تخلفات و جرائم و ترک فعل ها برخورد کرده است‌. به عنوان مصداق در حوزه نفت، یک نمونه ترک فعل هایی صورت گرفته در عدم جمع آوری گازهای مشعل میادین نفتی و گازی کشور بوده است. جمع آوری این گازها یک کار ارزشمند است چرا که این گازها ثروت ملی است.

ستایشی گفت: به علت ارزش اقتصادی این مشعل طبق قانون به دفعات به وزارت نفت دستور داده شده که نسبت به جمع اوری آنها اقدام کند و در این راستا بودجه لازم نیز اختصاص یافته است اما وزارت نفت نسبت به این اقدام نکرده است.

این خبر در حال به روز رسانی است....

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مسعود ستایشی ارز سکه مسمومیت دانش آموزان سخنگوی قوه قضائیه سازمان تعزیرات حکومتی سازمان بازرسی کل کشور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است