دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سد کرخه

سد کرخه

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست مجلس برای عبور از بحران آب در کشور، به انتقال صنایع آب‌بر به مناطق پرآب، توجه به شیرین سازی و انتقال آب دریا به جای انتقال آب بین حوزه‌ای و ضرورت جدی گرفتن دیپلماسی آب اشاره کرد.

خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست مجلس برای عبور از بحران آب در کشور، به انتقال صنایع آب‌بر به مناطق پرآب، توجه به شیرین سازی و انتقال آب دریا به جای انتقال آب بین حوزه‌ای و ضرورت جدی گرفتن دیپلماسی آب اشاره کرد.

خبرگزاری ایسنا

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر فقط 5 درصد از حجم مفید مخازن سدهای خوزستان آبدار هستند و این میزان ذخیره آب در خوزستان بسیار نگران کننده است.

خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم آب مخازن سدهای استان حدود 550 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته 83 درصد کاهش یافته است.

وب‌گاه عصر ایران

کشاورزان مناطق بالادست سطح کشت خود را به حدود 50 تا 56 درصد کاهش دهند تا کشاورزان در مناطق پایین دست بتوانند برای آبیاری زمین های خود استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا

نشست بررسی ذخایر سدها با محوریت سد کرخه به ریاست صادق خلیلیان، استاندار خوزستان با حضور فرمانداران و مدیران متولی به منظور اتخاذ تصمیم پیرامون مسایل و مشکلات کشاورزان و تصمیم‌گیری در خصوص مصارف آب این حوضه برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا

"توماس پسکه" فضانورد آژانس فضایی اروپا یکی از چهار خدمه ماموریت کرو -2(Crew-2) اسپیس ایکس بود که چندی پیش و پس از شش ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی به همراه سه خدمه دیگر این ماموریت یعنی "شین کیمبرو" و "مگان مک آرتور" از ناسا و "آکی‌هیکو هوشیده" از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن به زمین بازگشت.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی رغم تمام تبعات زیست محیطی که سد ایلیسو برای کشور‌های همجوار ترکیه از جمله عراق، ایران، سوریه و دیگر کشور‌های منطقه در پی دارد، اما این سد اخیرا با حضور اردوغان رئیس جمهور ترکیه به بهره برداری رسید. اگر چه ترک‌ها همواره به گونه‌ای وانمود کردند که در فرآینده احداث سد ایلیسو ابعاد انسانی و محیط زیستی را مد نظر قرار خواهند داد، اما اظهارات اردوغان در روز...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دنیای اقتصاد در گزارشی پیامدهای آبگیری «ایلی‌سو» در ترکیه را بررسی کرده است.

خبرگزاری ایسنا

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه حساسیت در خصوص آبگرفتگی و فاضلاب اهواز بسیار زیاد شده است، گفت: آمادگی لازم برای مواجهه با آبگرفتگی احتمالی را داریم و پیش بینی های لازم انجام شده است تا در صورت وقوع آبگرفتگی مشکل در کمترین زمان ممکن رفع شود.

وب‌گاه تابناک

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفدهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

خبرگزاری مهر

دزفول - نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون نتیجه‌ای جز نابودی خوزستان و به وجود آمدن ناهنجاری‌ها نخواهد داشت.

خبرگزاری مهر

اهواز - فعال محیط زیست خوزستان گفت: حق آبه رهاسازی شده به هورالعظیم نرسیده چون آب به شالی‌کاری اختصاص یافته و همه آب توسط شالی زارها بلعیده شده که تصاویر هوایی این موضوع را تأیید می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

آمار منتشره شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که حجم فعلی سد کرخه حدود 20 درصد از کل حجم 5274 میلیون متر مکعبی در تراز نرمال را شامل می‌شود که بسیار نگران کننده است.

خبرگزاری مهر

رهاسازی بدون تدبیر آب در انتهای سال 99 و همچنین از دو ماه گذشته موجب کاهش تراز آبی سد کرخه و خروج نیروگاه آن از مدار شده است؛ برای جلوگیری از تسری چالش به سال آینده نیاز اقداماتی عاجل است.

خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه از خارج شدن واحدهای نیروگاه کرخه از مدار تولید خبر داد.