دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سد کرخه

سد کرخه

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تراز آبی در سد کرخه کمتر از 4 متر با بدترین شرایط تجربه شده فاصله دارد.

خبرگزاری دانا

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) راهیان نور را یک حرکت عظیم فرهنگی و تحول آفرین است دانست و گفت: دانشجویان در گام دوم انقلاب می توانند با فتح قله های علم و دانش و معرفت افزایی زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی شوند.

خبرگزاری مهر

مدیر گروه مطالعات آب مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به کاهش 43 درصدی آب سد کرخه گفت: اگر مثل سال گذشته جلوی کشت گسترده شلتوک برنج گرفته نشود، با بحران آبی شدیدتری در خوزستان مواجه خواهیم شد.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه تابناک

با وجود اعلام کمبود آب برای تامین نیاز شلتوک‌کاری در فصل تابستان، تاکنون بیش از 120 هزار هکتار زمین قابل کشت خوزستان برای کشت برنج توسط افرادی از سایر استان‌های کشور اجاره شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیرکشور با بیان اینکه باید از اجرای خشک قانون خودداری کرد، گفت: ما قوانین را خشک اجرا نمی‌کنیم، بلکه به عنوان مبنای نظری با تفکر فکری دنبال می‌کنیم و از همین منظر گفتمان سازی خیلی راحت تر خواهد بود و تحقق عملی آن به‌عنوان یک فکر و اندیشه، در قالب قانون و مقررات تجلی می‌یابد.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - افزایش روزهای غبارآلود خوزستان، نگرانی از تکرار طوفان‌های ریزگرد را بیشتر کرده است.

خبرگزاری دانا

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور گفت: اولویت سپاه ارتقای سطح آمادگی دفاعی و امنیتی است؛ به ویژه در خوزستان که استان مرزی بوده و همواره مورد طمع دشمنان است؛ اکنون در بخش آمادگی نیروها کاملا آماده هستند و سازماندهی خوبی صورت گرفته است.

خبرگزاری دانا

فرهاد ایزدجو با اشاره به ادامه شرایط خشکسالی در استان، گفت: بخشی از زمین‌های کشاورزی پایین دست رودخانه‌های کرخه و جراحی در چهار شهرستان در کشت پاییزه با مشکل تامین آب روبه‌رو شدند.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به ادامه شرایط خشکسالی در استان، گفت: بخشی از زمین‌های کشاورزی پایین دست رودخانه‌های کرخه و جراحی در چهار شهرستان در کشت پاییزه با مشکل تامین آب روبه‌رو شدند.

خبرگزاری مهر

با توجه به اینکه کارشناسان یکی از دلایل تنش آبی خوزستان را کشت گسترده شلتوک می‌دانستند، لازم است مسئولین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی از هم‌اکنون برای جلوگیری از یک تنش آبی دیگر اقدام کنند.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: الگوی کشت مناسب و سازگار با کم‌آبی و خشکسالی در تابستان 1401 برای خوزستان تدوین خواهد شد.