دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سد کرخه

سد کرخه

وب‌گاه فرارو

سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سد‌های خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که روی رودخانه کرخه در 22 کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک ساخته شده و آب 160 هزار هکتار از اراضی پایین‌دست و نیز 400 روستای استان خوزستان از سد کرخه تأمین می‌شود.

خبرگزاری مهر

اهواز - مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: با کاهش تراز آب مخزن سد کرخه هر سه واحد این نیروگاه از بامداد دیروز تا اطلاع ثانوی از چرخه تولید خارج شدند.

خبرگزاری مهر

اهواز - وزیر نیرو گفت: با افزایش ورودی آب طرح غدیر، آبرسانی به خرمشهر و آبادان به طور کامل انجام می‌شود و کیفیت آب این دو شهر بهتر می‌شود.

خبرگزاری مهر

یک کارشناس حوزه آب گفت: مدیریت منابع آب کشور باید با اصول حکمرانی دنبال شود و تداوم شیوه کنونی با استفاده از مسئولانی که سوءمدیریتشان در سطوح پایین هم اثبات شده، زمینه‌ساز تشدید بحران است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: طی هشت سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان برای طرح های آب و خاک در ایلام هزینه شده است.

خبرگزاری ایسنا

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال، گفت: همه تلاش ما این است که در اشتغال استان، بومی‌گزینی حرف اول و آخر را بزند.

خبرگزاری ایسنا

کمتر کسی را می‌شود در شهرستان پلدختر پیدا کرد که نامی از رودخانه چول‌هول به گوشش نرسیده باشد و در مورد آن صحبتی نشده باشد.

خبرگزاری مهر

اهواز - مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه برای رفع تنش آبی در تابستان سال جاری 20 پروژه در این استان طراحی شده است، گفت: مخزن سدهای خوزستان حدود 13 درصد آب دارند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی آب شرب شهر‌ها و روستا‌های خوزستان از اولویت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است، افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب 26 شهر و حدود 1600 روستای استان را تأمین می‌کند علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز نیز بهره‌مند خواهد شد و بر همین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی...

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر نیرو گفت: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد؛ به گونه‌ای که اولین جلسات بررسی نحوه تامین آب پایدار استان با حضور کارکنان و مدیران وزارت نیرو به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.

وب‌گاه عصر ایران

به‌رغم اینکه استان خوزستان در یکی ازخشک‌ترین سال‌های تاریخی خود از نظر بارندگی قرار دارد با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان خوزستان مشکل خاصی وجود ندارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر نیرو گفت: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد؛ به گونه‌ای که اولین جلسات بررسی نحوه تامین آب پایدار استان به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.

خبرگزاری مهر

وزیر نیرو گفت: تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد و اولین جلسات بررسی نحوه تأمین آب پایدار این استان با حضور مدیران وزارت نیرو برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا

وزیر نیرو گفت: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد؛ به گونه‌ای که اولین جلسات بررسی نحوه تامین آب پایدار استان با حضورکارکنان و مدیران وزارت نیرو به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.