سه‌شنبه 3 مهر 1403

سرعت انتقال زیرسویه جدید کرونا بسیار بالاست / ستاد کرونا فوراً تشکیل جلسه دهد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سرعت انتقال زیرسویه جدید کرونا بسیار بالاست / ستاد کرونا فوراً تشکیل جلسه دهد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پروفسور علی کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله (عج) در رادیو گفت وگو اظهار کرد: زیرسویه جدید در حال جولان دادن در کل دنیاست و این موضوع با سه اتفاق یعنی شروع سال جدید میلادی، اجرای مسابقات جام جهانی در کشور قطر و فصل سرما همزمان شد.

وی با بیان اینکه این ویروس‌ها هوای سرد را خیلی دوست دارند و سریعاً از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند گفت: مردم فکر می‌کنند کرونا تمام شده و لذا به ندرت شاهدیم که افراد ماسک بزنند و فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله (عج) با اشاره به اینکه زیرسویه‌های جدید در کشور چین و ژاپن و آمریکا به شدت در حال گسترش است اظهار کرد: این زیرسویه‌های جدید همان ویروس جهش یافته کرونا هستند که با سرعت واگیر بسیار بالاتر به افراد منتقل می‌شوند.

پروفسور کرمی عنوان کرد: علائمی مانند اسهال و استفراغ، خس خس سینه، بدن درد و گرفتگی عضلات در سویه جدید دیده می‌شود و از این رو ستاد کرونا باید فوراً جلسات را تشکیل داده و تصمیمات فوری و جدی اتخاذ کند.

وی با تذکر این مطلب که این ویروس قابل کنترل نیست گفت: ما به جای استرس و اضطراب با رعایت بهداشت فردی و شیوه نامه‌ها می‌توانیم به کاهش شیوع آن کمک کنیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کرونا

بیماری استفراغ این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
سرعت انتقال زیرسویه جدید کرونا بسیار بالاست / ستاد کرونا فوراً تشکیل جلسه دهد 2