یک‌شنبه 1 مهر 1403

سفر به سازمان ملل فرصت مناسبی برای بیان نظرات پزشکیان به جهانیان است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سفر به سازمان ملل فرصت مناسبی برای بیان نظرات پزشکیان به جهانیان است

جواد منصوری دیپلمات پیشین کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: قطعا سفر رئیس جمهور به لحاظ این که اولین سفر رسمی ایشان به نیویورک است اهمیت فراوانی دارد و طبعا تعداد زیادی ملاقات در آن جا انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از رسانه‌ها و کشور‌ها علاقه‌مند هستند که نظرات ایشان را مطلع شوند و ایشان فرصتی مناسبی دارند که نظرات خود را عنوان کنند.

منصوری گفت: اما نکته‌ای در این سفر وجود دارد آن است که قطعا رئیس جمهور محترم به تدریج با مسائل منطقه‌ای و بین المللی عمیقا آگاه می‌شوند و لذا ممکن است بعضی از نکاتی که لاز م است را عملی کنند و تغییراتی را مثلا در ادبیات و در شدت و ضعف مسائل و حتی در مطرح شدن بعضی اولویت‌ها داشته باشند.

وی در انتها گفت: لذا به نظر می‌رسد که این سفر تجربه جدیدی برای رئیس جمهور دولت چهاردهم، دکتر پزشکیان است و در عین حال نیز فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران بوده که بتواند نظرات عمومی خود را در سطح بین الملل و برای همه جهانیان مطرح کند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح امروز یکشنبه در راس هیئت یک عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک خواهد شد.

وی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که بامداد سه‌شنبه به وقت تهران انجام خواهد شد، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدار‌هایی با تعدادی از سران کشور‌های شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

رئیس جمهورهمچنین نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.