جمعه 14 اردیبهشت 1403

سفر بی‌حاصل تیراندازان به برزیل؛ سهمیه‌هایی که از دست رفت

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
سفر بی‌حاصل تیراندازان به برزیل؛ سهمیه‌هایی که از دست رفت

کاروان تیراندازی ایران در آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک ناکام ماند تا دست خالی از برزیل به تهران بازگردد.

به گزارش مشرق، مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی تیراندازی و آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک پاریس 2024 در رشته تفنگ و تپانچه در شرایطی از 23 فروردین تا اول اردیبهشت در ریودوژانیرو برزیل و با حضور 466 ورزشکار از 76 کشور جهان برگزار شد که تیم اعزامی کشورمان نتوانست سهمیه جدیدی کسب کند تا با همان 4 سهمیه قبلی خود را برای پاریس آماده کند.

کاروان اعزامی کشورمان با ترکیب امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت، هادی غرباقی، شرمینه چهل‌امیرانی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی و الهه احمدی با هدایت مریم طالبی در بخش تفنگ و جواد فروغی، سجاد پورحسینی، وحید گل‌خندان، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و زینب طوماری با هدایت محسن نصراصفهانی در بخش تپانچه عازم برزیل شدند تا تعداد سهمیه‌های ایران در پاریس را ارتقا دهند اما در این راه ناکام ماندند تا دست خالی به تهران بازگردند.

در کاروان اعزامی کشورمان جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک هم دیده می‌شد، ورزشکاری که در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو بر سکوی قهرمانی تکیه زد تا نخستین مدال المپیک و تاریخ تیراندازی ایران را به ارمغان بیاورد اما او نیز در برزیل ناکام ماند.

البته در این رویداد شاهد شکسته شدن رکوردهایی از جمله ارتقای یک‌نمره‌ای هانیه رستمیان در تپانچه 25 متر و شکسته شدن رکورد او در ایران بودیم، در همین مسابقات نجمه خدمتی هم توانست در تفنگ 50 متر سه‌وضعیت با ثبت امتیاز 589، رکورد ایران در این ماده را در رقابت‌های بین‌المللی ارتقا دهد اما آنچه مهم است این سفر طولانی از تهران به ریودوژانیرو در سهمیه تیراندازی ایران نتیجه‌ای نداشت تا دست خالی از برزیل به ایران بازگردیم.

به هر حال پرونده تیراندازی با همان 4 سهمیه هانیه رستمان، شرمینه چهل‌امیرانی، فاطمه امینی و محمد بیرانوند (اهداف پروازی) بسته و باید دید این 4 نماینده ایران در پاریس چه خواهند کرد.

منبع: ایرنا