شنبه 21 مهر 1403

سفیر فلسطین در ژاپن: جهان از مردم فلسطین در برابر ظلم رژیم صهیونیستی دفاع کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفیر فلسطین در ژاپن: جهان از مردم فلسطین در برابر ظلم رژیم صهیونیستی دفاع کند

پکن - ایرنا - سفیر فلسطین در ژاپن با تاکید بر اینکه «جامعه جهانی در برابر ظلم رژیم صهیونیستی علیه فلسطین سکوت کرده است» افزود: اگر کشوری غیر از رژیم صهیونیستی در دنیا این گونه عمل می کرد حتما برای آن کشور تحریم های مختلفی اعمال می شد لذا باید جامعه جهانی در برابر این اقدامات مقاومت و ایستادگی کند.

به گزاش ایرنا از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، «ولید علی صیام» در نشست نگاه بشردوستانه به فلسطین و قدس که عصر امروز شنبه با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و با حضور بیش از 70 نفر از محققان و علاقه مندان ژاپنی به صورت مجازی در توکیو برگزار شد ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی و توضیحات و پاورپوینت ارائه شده در خصوص فلسطین و قدس گفت: امسال 72 سال از حمله رژیم صهیونیستی می گذرد و علیرغم همه توطئه ها و برنامه ریزی ها باید تاکید کرد که شهر قدس، پایتخت رژیم صهیونیستی نیست بلکه پایتخت فلسطین است.

او ادامه داد: ما اقدامات آمریکا را به هیچ عنوان نمی پذیریم و زمین قدس، زمین یهودی نیست بلکه متعلق به مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است و با غصب شدن توسط صهیونیزم آلوده شده است.

وی با اشاره به مشکلات فراوان و مظلومیت ملت فلسطین افزود: غصب سرزمین، زندانی شدن مردم، کشتار و آوارگی بخش اندکی از مشکلات و جنایاتی است که رژیم صهیونیستی انجام می دهد.

او با بیان اینکه غزه به یک زندان تبدیل شده است گفت: فلسطین امروز بیشتر از هر زمانی تحت بدترین رفتارها و پایمال شدن حقوق خود قرار دارد.

"ولید علی صیام" برنامه صلح آمریکا برای فلسطین را غیر قابل قبول عنوان کرد و گفت: این برنامه اوضاع ملت و سرزمین فلسطین را بدتر خواهد کرد با توجه به اینکه تمامی امیدها، آرزوها و وعده های ملت فلسطین زیر پا گذاشته شده در صورت اجرایی شدن این برنامه، دولت فلسطین تمام توافقات و همکاری های خود با آمریکا و اسرائیل را لغو می کند زیرا آنها حتی یک ماده از قراردادها و یا قطعنامه های بین المللی را رعایت نمی کنند و به روند اشغال سرزمین ما ادامه می دهند فلسطین نمی تواند از حقوق ذاتی خود بیش از این کوتاه بیاید.

در این نشست علاوه بر سفیر فلسطین در ژاپن، مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن، حسین دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، کنجی تومیتا ایران شناس، چیئه ازاکی استاد دانشگاه و متخصص مسائل فلسطین، حجت الاسلام ابراهیم ساوادا اسلام شناس و احسان جوانمردی به ارائه سخنرانی پرداختند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*