جمعه 28 اردیبهشت 1403

سلاجقه: جلسه ستاد هوای پاک با حضور سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سلاجقه: جلسه ستاد هوای پاک با حضور سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اقدامات این سازمان برای مقابله با آلودگی هوا گفت: خوشبختانه در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم سازمان محیط زیست با یک تکلیف قانونی که داشت با همکاری وزارت محترم کشور، در قالب ستاد هماهنگی هوای پاک کشور، امور مربوط به این قضیه را پیگیری کرد و در آنجا چیزی در حدود 62 حکم صادر شد و 50 هزار میلیارد تومان در حضور معاون اول رئیس‌جمهور که به عنوان رئیس ستاد هوای پاک کشور هستند مصوب شد تا در سال 1401 اقدامات خوبی انجام شود.

وی افزود: متاسفانه در آن موقع چون بودجه سال 1401 تصویب شده بود و دستگاه‌ها نمی‌توانستند در این قسمت افزایش اعتبار داشته باشند، بعضی از دستگاه‌ها خیلی در این زمینه کار نکردند اما بعضی دستگاه‌ها خوشبختانه کارهای بسیار خوبی انجام دادند که به عنوان مثال بحث خاموش کردن فلرها و کیفی‌سازی و بهینه‌سازی در دستور کار جدی وزارت نفت است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اضافه کرد: مدیریت صحیح مسئله سوخت، 10 و 9 دهم درصد ضریب اثرگذاری در کاهش آلایندگی دارد. ما در حقیقت 7 سرتیتر داریم که اگر آن‌ها اتفاق بیفتاند، چیزی در حدود 65 درصد آلایندگی کلانشهرها را کاهش می‌دهند؛ وقتی این اتفاق نیفتاد، ما 2 هفته قبل در قالب ستاد هماهنگی هوای پاک که در وزارت کشور تشکیل شد و دستگاه‌های مربوطه در آن قسمت حضور داشتند، مباحث را بررسی کردیم و در آن‌جا بحث اعتبارات مطرح شد.

سلاجقه تشریح کرد: در جلسه ستاد هماهنگی هوای پاک قرار شد که در یک بازه زمانی 2 هفته‌ای تمام دستگاه‌های مشمول اعتبارات مورد نیاز خودشان را بر اساس تکالیفی که در قانون دارند اعلام کنند و سپس هفته سوم که ان‌شاءلله هفته بعد خواهد بود، مجدداً در وزارت کشور جلسه هماهنگی ستاد هماهنگی هوای پاک کشور تشکیل می‌شود و سازمان برنامه و بودجه کشور هم حضور دارد و در آنجا اعتبارات مصوب می‌شود و همه دستگاه‌ها مکلف هستند که در بودجه 1402 این اعتبارات را در نظر بگیرند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: ما یکشنبه 2 هفته قبل گزارشی را خدمت ریاست محترم جمهور ارائه کردیم و در آن‌جا ایشان تاکید کردند که هر چه سریع‌تر تمام دستگاه‌هایی که باید به قانون هوای پاک کشور بپردازند، تکالیف‌شان را بدون کم و کاست انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه ما پشتوانه بسیار خوبی داریم و مطمئن هستیم اگر این اعتبارات تصویب شود، با در نظر گرفتن اینکه دستگاه‌ها هم روند مناسبی را در پیش گرفته‌اند، ان‌شاءلله شاهد کاهش آلاینده‌ها باشیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آلودگی هوا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است