یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

«سلامت معنوی» چه اهمیتی دارد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
«سلامت معنوی» چه اهمیتی دارد؟

از نظر ما مسلمانان سلامت معنوی روی همه عوامل اجتماعی تاثیرگذار است که حتی قبل از ازدواج و انتخاب همسر و تمام مراحل خلقت نوزاد موثر است.

دکتر علیرضا مرندی در مراسم افتتاحیه هفتمین همایش ملی «سلامت معنوی اسلامی» در سالن همایش های غدیر سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: دوران کودکی و نوزادی انسان مناسبت ترین زمان برای شکل گیری شخصیت انسان و تاثیر پذیرترین زمان برای فراگیری مسائل فرهنگی، اخلاقی و معنوی است.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه عوامل محیطی خانم باردار متاثر از شرایط محیطی بوده و حتی هر چه سواد مادر بیشتر باشد روی خلق و خوی کودک تاثیر گذار باشد، افزود: حتی شرایط اجتماعی، فرهنگی و محیطی روی ویژگی های فردی و اجتماعی شخص تاثیرگذار است و فرد متاثر از این عوامل است.

دکتر مرندی اظهار کرد: مسلمانان اعتقادشان این است که آفرینش برای تکامل انسان آفریده شده و انسان می تواند به جایگاه خلیفه اللهی برسد؛ در نتیجه باید فرزندان خود را به جایگاهی بالاتر از خود برسانیم تا به مقام عالی انسانی دست یابند؛ همچنین بایستی علاوه بر آموزش و تعلیم و تربیت به او عشق و محبت را به کودک در همه دوران انتقال دهیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در پایان خاطرنشان کرد: در جریان آموزش فرزندان باید خیلی کار کنیم و طبیعتا در جریان آموزش والدین، مربیان، معلمان و استادان که به منظور آموزش کودکان و جوانان صورت می گیرد باید با جدیت عمل شود.

منبع: بهداشت نیوز هم اکنون دیگران می خوانند 17 اسفند 1401 - 20:28
«سلامت معنوی» چه اهمیتی دارد؟ 2