یک‌شنبه 8 مهر 1403

سند توسعه گردشگری کوه خواجه در سند محرومیت‌زدایی شرق کشور قرار گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سند توسعه گردشگری کوه خواجه در سند محرومیت‌زدایی شرق کشور قرار گرفت

زاهدان - ایرنا - فرماندار هامون در شمال سیستان وبلوچستان گردشگری را تلفیقی از اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: سند توسعه گردشگری کوه خواجه این شهرستان در سند محرومیت زدایی شرق کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا جمشید رخشانی نسب روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهارداشت: در این سند از جمله ساخت پله سلامت، تله کابین، جاده دسترسی به اطراف کوه خواجه و رستوران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اولین‌های آثار باستانی و تاریخی جهان را در منطقه سیستان داریم اما زیرساخت‌های آن را نداریم تصریح کرد: وجود پایگاه جهانی شهرسوخته، منطقه تاریخی حوض دار، کوه خواجه و دیگر آثار باستانی و تاریخی در شهرستان هامون باعث شده این منطقه به عنوان بهشت باستان شناسان شناخته شود.

فرماندار هامون از این شهرستان به عنوان قطب اقتصادی منطقه سیستان یاد کرد و افزود: در شهرک صنعتی محمدآباد 46 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 33 واحد فعال هستند.

وی با تبریک هفته دولت گفت: گرامیداشت این هفته 42 پروژه با اعتباری حدود 17 میلیارد تومان در حوزه‌های جهاد کشاورزی، راه، شیلات و بنیاد مسکن افتتاح می‌شود.

رخشانی نسب بیان کرد: پروژه رها شده پردیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در شهرستان هامون در حال تعیین تکلیف است که اگر استانداری سیستان وبلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی زابل موافقت کنند به مجموعه اداری شهرستان تبدیل می‌شود.

وی طرح 46 هزار هکتار آبیاری از طریق لوله به دشت سیستان را طرح خوبی برای منطقه عنوان کرد اما از نواقص آن گلایه کرد.

فرماندار هامون رسانه‌ها را بعنوان رکن اصلی دموکراسی در هر منطقه عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی صحیح از سوی رسانه‌های باعث تصمیم گیری درست توسط مسوولان می‌شود و اگر تصمیمات و سیاست گذاری‌ها در حاکمیت، نظام و دولت دچار مشکل میشود بدلیل عدم اطلاعات درست و شفاف است.

وی تاکید کرد: بی‌توجهی به خبرنگاران و رسانه‌ها باعث عدم امنیت شغلی و نداشتن بیمه شده و تنها بدلیل عشق و علاقه در مقابل این شغل پرخطر و ریسک پذیر مشغول خدمت هستند.

رخسانی نسب افزود: رسانه‌ها در منطقه سیستان با وجود گرایش‌های مختلف سیاسی به زیبایی مطالبات مردم منطقه را پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایرنا خبرنگاران از کارخانه ریسندگی و بافندگی، کشتارگاه صنعتی محمدآباد و کارخانه ماه پوش اوشیدا واقع در شهرستان هامون دیدن کردند.

محمد آباد مرکز شهرستان هامون در 200 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*