پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سهمیه‌های شنا برای بازی‌های آسیایی سوخت نشد / اعزام تیم کامل

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سهمیه‌های شنا برای بازی‌های آسیایی سوخت نشد / اعزام تیم کامل

با وجود صحبت‌های مطرح مبنی استفاده مشروط از سهمیه‌های تخصیصی برای اعزام تیم ملی شنا به بازی‌های آسیایی، این تیم با ترکیب کامل و چهار نفره عازم هانگژو خواهد شد.

با وجود صحبت‌های مطرح مبنی استفاده مشروط از سهمیه‌های تخصیصی برای اعزام تیم ملی شنا به بازی‌های آسیایی، این تیم با ترکیب کامل و چهار نفره عازم هانگژو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود تخصیص چهار سهمیه از سوی کمیته ملی المپیک به فدراسیون شنا، شیرجه و اترپلو برای اعزام تیم ملی شنا به بازی های آسیایی، مسئولان و مربیان این رشته برای استفاده کامل از تعداد سهمیه تخصیصی خود و تخصیص آن به ورزشکاران شان شرط و شروط گذاشتند. اینگونه که ملاک حضور در بازی های آسیایی رکوردهای ثبت شده توسط شناگران و آمادگی کامل و لازم آنها قرار داده شد نه صرفا استفاده از سهمیه های تخصیصی.

حتی به صراحت اعلام شد که چه بسا قید یکی دو سهمیه شنا برای بازی های آسیایی زده شود و این رشته با حداقل نفرات در بازی ها حاضر شود. در نهایت اما نه تنها هیچ سهمیه ای نادیده گرفته نشد بلکه اعزام چهار ورزشکاری که طی این مدت در اردوهای آماده سازی شرکت داشتند نیز به قطعیت رسید.

گامر دیلانچیان سرمربی تیم ملی شنا در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید این مطلب گفت: واقعا مبنای کار ما اعزام شناگرانی بود که بتوانند در طول اردو خود و آمادگی‌شان را ثابت کنند. البته در ماه های اخیر تمام برنامه های تمرینی بر مبنای اعزام چهار ورزشکار انجام شد چراکه چهار سهمیه در اختیار داشتیم و می خواستیم از همه آنها استفاده کنیم اما مهمتر از سهمیه برای مان شرایط ورزشکار بود و به همین دلیل اعزام آنها را مشروط کردیم.

وی ادامه داد: طی این مدت در جریان اردوهای تمرینی که در تهران و ترکیه داشتیم، شناگران حاضر در اردو بسیار مصمم و با انگیزه نشان دادند و از نظر آمادگی بدنی و رکوردی، نظر مساعد کادر فنی را جلب کردند. به همین دلیل تصمیم به استفاده از چهار سهمیه و اعزام تیم کامل گرفته شد.

سرمربی تیم ملی شنا در ادامه ترکیب این تیم برای اعزام به بازی های آسیایی را اعلام کرد و در موادی که هر یک از آنها در آن شرکت خواهند داشت را نیز مشخص کرد.

بر این اساس مهرشاد افقری، هومر عباسی، سامیار عبدلی و متین سهران چهار ورزشکاری هستند که ترکیب تیم ملی شنا را در بازی های آسیایی تشکیل می دهند.

به گفته سرمربی تیم ملی شنا موادی که هر یک از ملی پوشان در آن شرکت خواهند داشت، به این شرح است:

* سامیار عبدلی: 50 متر و 100 متر آزاد * مهرشاد افقری: 50 متر و 100 متر پروانه * هومر عباسی: 50 متر و 100 متر کرال پشت * متین سهران: 100 متر و 200 متر آزاد

گامر دیلانچیان همچنین در مورد دیگر گزینه هایی که شانس همراهی تیم ملی شنا در بازی های آسیایی را داشتند، گفت: عیرضا یاوری و ابوالفضل سام دو گزینه دیگر بودند اما نسبت به نفراتی که در ترکیب نهایی قرار گرفتند، یا رکوردهای کمتری زدند یا خارج از بازه زمانی موردنظر ما آن را ثبت کردند.

وی تاکید کرد: کمیته فنی شنا 31 خرداد را به عنوان آخرین زمان برای ثبت رکورد شناگران و تطبیق آن با حد نصاب تعیین شده، مشخص کرده بود. علیرضا یاوری در آمریکا موفق به جابه جایی دو رکورد ملی شد اما خارج از این بازه زمانی بود. ابوالفضل سام هم در واقع با هومر عباسی رقابت نزدیکی داشت اما در نهایت عباسی خود را بهتر و بیشتر تثبیت کرد. در نهایت در مورد چهار ورزشکار موردنظر به جمع بندی رسیدیم که در بازه زمانی موردنظر هم بهترین نتایج را به خود اختصاص دادند.

سرمربی تیم ملی شنا همچنین در مورد نتیجه گیری در بازی های آسیایی تصریح کرد: تمام برنامه های تمرینی در این راستا بوده که با بهترین آمادگی ممکن در بازی ها شرکت کنیم و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. از نظر آمادگی تا حد زیادی به اهداف خود نزدیک شده ایم و امیدواریم در هانگژو هم عملکرد مناسبی داشته باشیم اگرچه می دانیم کار بسیار سختی پیش رو داریم.