یک‌شنبه 15 مهر 1403

سهم ناچیز مردم ایلام از منابع نفت و گاز؛ زیرساخت های ایلام باید توسعه یابد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سهم ناچیز مردم ایلام از منابع نفت و گاز؛ زیرساخت های ایلام باید توسعه یابد

رئیس مجمع نمایندگان ایلام گفت: مردم ایلام از منابع نفت و گاز سهم ناچیزی دارند و ضروری است این منایع در جهت توسعه استان ایلام اختصاص یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "علی‌اکبر بسطامی"، رئیس مجمع نمایندگان ایلام در گفتگو با خبرنگارایلام بیدار گفت: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس با تمام وجود و با جان ومال خود در برابر دشمنی بعثتی ایستادگی کردند و انتظار دارند فرزندانشان در آینده از منابع خدادادی سهمی داشته باشند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استانی که امروز 7 درصد ذخایر نفت و 11 درصد ذخایر گاز کشور را دارا است وپروژه های بزرگ نفت وگاز را دارد اما جوانان آن سهمی از این منابع ندارند.

بسطامی در ادامه گفت: براساس ماده 47 قانون برنامه‌ی ششم «کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاه‌های اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند در طول اجرای قانون برنامه، در طرح‌های (پروژه‌های) خود و در شرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با کلیه شرکت‌ها و پیمانکاران، اولویت با به‌کارگیری نیروهای بومی استانی (در شرایط برابر از نظر علمی، تجربی و با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر) را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند».

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با بیان اینکه مطالبه و خواسته به حق مردم استان، قانونمند کردن مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفتی مستقر در این منطقه است، تصریح کرد: ضروری است وزارت نفت به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم ایلام عملکرد کرده و با اختصاص اعتبار برای توسعه ایلام گام بردارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استانی که 90 درصد منابع نفت و گاز کشور را دارد از توسعه عقب مانده و وصرف استان های دیگری شده که این همه مسئولین استانی باید این مورد را پیگیری نمایند.

وی تصریح کرد: ظرفیت های استان ایلام فقط در بخش نفت وگاز نیست و در سایر عرصه ها این استان می تواند منشا توسعه در کشور باشد که منتظر شکوفایی هستند.

انتهای پیام / ر