چهارشنبه 18 مهر 1403

سه مجوز مجموعه‌داری اشیای تاریخی و فرهنگی در زنجان صادر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه مجوز مجموعه‌داری اشیای تاریخی و فرهنگی در زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - به مناسبت هفته میراث فرهنگی، سه مجوز مجموعه‌داری اشیای فرهنگی، تاریخی و صنایع دستی در استان زنجان صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: یکی از سه مجوز، نخستین مجوز مجموعه‌داری صنایع دستی در رسته چاقو است که برای نخستین بار در حوزه معاونت صنایع دستی استان زنجان صادر می شود و 2 مجوز دیگر تمدید مجوز اشیای مجاز تاریخی، فرهنگی و مجموعه‌داری فسیل در حوزه تاریخ طبیعی استان است که به مناسبت هفته میراث فرهنگی اعطا شد.

امیر ارجمند افزود: این مجوزها پیرو مصوبه هیات وزیران تحت عنوان آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی مجاز صادر می شود.

وی اظهار داشت: مجموعه‌داری از فعالیت‌های با ارزش علاقه‌مندان تاریخ، فرهنگ و هنر است، که از روی علاقه شخصی وافر خود بدون قصد تجارت، میراث گرانبهای نیاکان و گذشتگان را برای آیندگان گردآوری و نگهداری می‌کنند که می‌توان از مجموعه‌داران تاریخی فرهنگی به عنوان حافظان آثار فرهنگی هنری و تاریخی یاد کرد.

گفتنی است با عنایت به ماده 20 آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی - تاریخی منقول مجاز، تمامی دارندگان مجموعه تاریخی و طبیعی مجاز بعد از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز می‌توانند فعالیت رسمی خود را داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*