دوشنبه 16 مهر 1403

سو استفاده کارفرمایان زنجانی از شرایط کرونایی؛ ممنوع

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سو استفاده کارفرمایان زنجانی از شرایط کرونایی؛ ممنوع

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بازرسی‌های مستمر برای ممانعت از سو استفاده برخی کارفرمایان از شرایط کرونایی در قبال کارگران، در حال انجام است و با تخلفات در این زمینه برخورد می‌شود.

محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای تسهیل در ارائه خدمات، جهت برقراری بیمه بیکاری حتی هیأت‌های استانی در موقع لزوم در واحدها و کارگاه‌ها حضور می‌یابند و تصمیم‌گیری را انجام می‌دهند، افزود: تلاش ما فراهم کردن زمینه برای حمایت از کارفرمایان و کارگران است تا در شرایط کرونایی کمترین آسیب را ببینند.

این مسئول با بیان اینکه تمهیدات خوبی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام و بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی احصا و رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: تسهیلات جبران خسارت کرونا فرصت مناسبی برای افراد و کارگاه ها است تا بخشی از مسائل به وجود آمده در نتیجه شیوع کرونا در کسب و کارها رفع شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سهم این استان از تسهیلات ویژه کرونا 488 میلیارد تومان است، تاکید کرد: هیچ گونه محدودیتی در این طرح و این میزان اعتبار وجود ندارد، به همین دلیل با توجه به خسارت‌های بالایی که ویروس کرونا وارد کرده است کسانی که واجد شرایط هستند بهتر است از تسهیلات بهره‌مند شوند.

یوسفی با بیان اینکه مرحله اول ثبت نام برای تسهیلات از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا 5 مرداد امسال ادامه دارد، اظهار داشت: در مرحله نخست کارگاه‌هایی که دارای کد کارگاهی بودند، مشمول دریافت تسهیلات شدند، اما در مرحله دوم واحدهایی که فاقد کد کارگاهی هستند نیز مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند و می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*