جمعه 15 تیر 1403

سپاه در خلخال برای مقابله با کرونا بسیج شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سپاه در خلخال برای مقابله با کرونا بسیج شد

اردبیل _ ایرنا _ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مشارکت بسیج در مقابله با کرونا و قطع زنجیره این ویروس از جامعه در این شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ جهانبخش عطایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح آگاهی آحاد مختلف جامعه هدف با ارهکارهای مقابله با کرونا در شهرها و روستاها با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده از جمله آموزش، بیماریابی، قرنطینه هوشمند و سایر راهکارها با همکاری سپاه ناحیه خلخال و همکاری دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی اجرا می‌شود.

او اظهارداشت: در این طرح علاوه بر انجام فعالیت‌های گسترده در زمینه قطع زنجیره کرونا، از سوی گروه‌های 15 نفره مسوول اجرای طرح شامل پزشک، پرستار و اعضای آموزش‌دیده، تشکیل تیم‌های نظارتی برای نظارت بر عملکرد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ عطایی بیان کرد: پشتیبانی از این طرح در جهت آموزش و ارتقای سطح بهداشتی جامعه از سوی دانشکده علوم پزشکی خواهد بود و عوامل سپاه و بسیج به‌طور گسترده در کنار همکاران علوم پزشکی و پرستاران کارهایی از قبیل اکسیژن‌سنجی، تب‌سنجی و تست فشار خون در بیماران مشکوک به کرونا را در پایگاه‌های مقاومت بسیج شهری وروستایی و همچنین مساجد انجام خواهند داد.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال نیز گفت: هدف اصلی از تفاهم‌نامه دانشکده و بسیج برای اجرای این طرح، تسهیل در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا بوده و در هدف‌گذاری‌های بعدی، کاهش خستگی و کاهش فشار روحی تیم‌های درمانی مستقر در مراکز بیمارستانی و درمانی مدنظر است.

دکتر محمد مهرتک اظهارداشت: حضور غیرضروری مردم در بیرون از خانه و تجمع در مراکز فروش و عرضه عمده کالاها در این شهرستان یکی از مشکلات اصلی در مسیر مقابله با کرونا است و باید تلاش شود فرهنگ خانه ماندن و پرهیز از تجمع در مراکز خرید نهادینه شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: برخی خریدهای غیرضروری که افراد را به بازار و مراکز تجمع می‌کشاند، بیشترین سطح انتقال بیماری کرونا را به خود اختصاص داده و بیرون آمدن غیرضروری یکی از افراد خانواده می‌تواند برای سایر افراد این خانواده خطرناک باشد.

وی گفت: وضعیت کرونایی شهرستان خلخال هم‌اکنون قرمز بوده و از یک هفته گذشته بر شمار کرونایی‌های بستری در بیمارستان این شهر افزوده شده و هم‌اکنون علاوه بر تنها بیمارستان منطقه تمام مراکز درمانی این شهرستان در آماده‌باش کامل هستند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*