چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

وب‌گاه گسترش

با اجرای این توافق، سهم چای سیلان در بازار ایران به طور مجدد افزایش یافت و این امر سبب شد که تولیدکنندگان سریلانکایی خرسندی و رضایت خود را ابراز کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آنکارا برای گسترش نفوذ خود در شاخ آفریقا و شرق آسیا خیز برداشته است؛ گزاره ای که به واسطه دلایل متعدد هراس پکن را برانگیخته و موجب شده دو بازیگری که پیشتر تعاملات نزدیکی با یکدیگر داشتند، لباس رقابت بر تن کنند.

وب‌گاه گسترش

تتر هشدار می‌دهد که شرکت‌های خارجی از تسلط دلار آمریکا و پیشرفت‌های فناوری ایالات متحده بهره می‌برند و از این روند نادیده گرفتن فناوری و آرزوی استفاده از ارزهای رمزپایه به منظور کاهش سلطه دلار هشدار داده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

نماینده ادوار مجلس با اشاره به ادعای اخیر کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: نقطه ضعف دیپلماسی عمومی ایران این است که افراد تریبون هایی را در نقاط مختلف در اختیار دارند که بهانه ای برای تحمیل فشار بر کشور ایجاد می کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی از موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، تشکر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر آشتیانی پیامی منتشر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه 1403 در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.