چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه عرشه آنلاین

کریمی قدوسی حالا در دولت ابراهیم رسیسی کمتر اظهار نظر می‌کند، دست کم دولتمردان را متهم نمی‌کند در نتیجه کمتر هم تکذیب می‌شود. حتی اظهارات اخیر او هم با واکنش قابل توجهی از سوی دولت رئیسی همراه نبوده است اما ناظران معتقدند سخنان او می‌تواند به راحتی مورد بهره برداری کشورهای غربی و رژیم اسرائیل قرار گیرد و برای ایران دردسر ساز شود. جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در روز‌های اخیر جنجال تازه‌ای...

وب‌گاه خبر آنلاین

نوه امام خمینی با تأکید بر اینکه وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند، گفت: امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه های امام، رهبر معظم انقلاب هستند.

خبرگزاری تسنیم

امیر آشتیانی در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیام تشکری خطاب به قالیباف صادر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص حمله ایران به اسرائیل گفت: از نظر راهبردی کفه حمله کاملا به سود ایران بود. به عبارت دیگر اعلام رسمی و با اطلاع یافتن طرف مقابل و حمله از خاک ایران به اسراییل، فارغ از جزییات ماجرا و با آن حجم حمله یک پیروزی راهبردی بود.

خبرگزاری تسنیم

در هفته‌ی جاری، سفر دوروزه و فشرده رئیس‌جمهور به پاکستان با برنامه‌های متنوع انجام شد؛ در این گزارش نگاهی گذرا به این رویدادها داریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایط کنونی عربستان تلاش دارد تا در میانه پیچیده ترین تنش های خاورمیانه، ثبات خود را حفظ کرده و رشد اقتصادی اش را برجسته تر کند، این در حالی است که آمریکا برخلاف گذشته در صدد برامده تا روابط خود را با متحد پیشین باتعریف نماید؛ گزاره ای که برای پادشاهی فرصت ساز خواهد بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

چند روز پیش روزنامه آمریکایی «فایننشال‌تایمز» ضمن پرداختن به هزینه‌های سنگینی که «حمایت‌های بی‌قید و شرط»

خبرگزاری تسنیم

گزارش کمیسیون تلفیق درباره جداول لایحه بودجه 1403 در دستورکار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چرا آمریکا به قیمت پنبه شدن هر آنچه طی دهه‌های گذشته برای خود تحت عنوان «ارزش‌های آمریکایی» رشته، از این رژیم حمایت می‌کند؟ چرا پای اسرائیل که به میان کشیده می‌شود، آمریکا حتی ظواهر را هم رعایت نکرده و بدون پنهانکاری یا بازی با کلمات، خیلی علنی و واضح تبدیل به دیکتاتورترین، وحشی‌ترین و کثیف‌ترین رژیم می‌شود؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عباس عبدی در گفت و گویی به موضوع پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پرداخته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با افزایش تنش در سرزمین های اشغالی بالاخص نوار غزه، افکار عمومی عرب به شدت جریحه دار شده و خشمگین است، با این همه آمریکا تلاش دارد تا به شیوه ای قدیمی به نارضایتی ها پایان دهد؛ شیوه ای که در آزمون سال 2011 و در جریان بهار عربی شکست خورد.

وب‌گاه خبر آنلاین

نقوی حسینی درخصوص آرایش سیاسی مجلس دوازدهم معتقد است:«انتخابات این دوره مجلس دوازدهم، تفاوت زیادی با دوره‌های گذشته دارد یعنی گروه‌ها و جریاناتی که وارد انتخابات شدند، لیست دادند و کاندیداهایشان را در شهرهای بزرگ و کوچک معرفی کردند، خیلی متکثر و متعدد هستند یعنی در انتخابات مجلس دوازدهم شاهد یک لیست واحد از جریان سیاسی خاصی در کشور نبودیم.»

وب‌گاه تابناک

دیپلماسی اقتصادی فعال در حوزه انرژی و سیاست گذاری کلان در توسعه تجارت انرژی کشور دو بال سیاست خارجی ایران بوده است که به موازات یکدیگر پیش رفتند و توانستند کمک زیادی به رشد فروش نفت ایران داشته باشند. خوشبختانه شاهد هستیم که روابط کشورمان نیز با همسایگان در حال بهبود است.

وب‌گاه خبر آنلاین

اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید با موضوعات مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل، شکل گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در خاورمیانه شدت گرفته، هراس از رویارویی احتمالی میان اسرائیل و حزب الله لبنان نیز بیشتر شده است؛ گزاره ای که می تواند پس لرزه های جدی داشته باشد.