چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اخیرا در گفتگو با روزنامه اعتماد به بیان نقاط ضعف و قوت دهه نود پرداخت و در حالی که بیان می‌کرد دهه نود، بدترین دهه مردم ایران بوده، به تعریف و تمجید درباره برجام پرداخت. در واکنش به این اظهارات، مسعود براتی کارشناس مسائل اقتصادی به رجانیوز گفت: برخی از صحبت‌های آقای جهانگیری درباره...

وب‌گاه مشرق نیوز

اندیشکده آمریکایی AFPC با اشاره به گسترش دامنه نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد که ایالات متحده نباید اجازه بدهد تا ایران صاحب پایگاهی در دریای سرخ شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پرتغال به صورت تلفنی گفتگو کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

«برجام صرفاً یک مخدر بود که حواس مسئولین را از تحولات پرت کرد. برجام هویت دولت قبل است و به همین دلیل نمی‌خواهند شکست آن را بپذیرند. بدفهمی دولت روحانی از پدیده تحریم باعث از دست رفتن دهه90 شد».

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در این گزارش به شکست راهبردهای دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر خواهیم پرداخت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ظهور سیاسی اخیر قطر به‌طور گسترده تایید شده و مورد پذیرش قرار گرفته است؛ اما نوع قدرتی که قطر برای دستیابی به این ظهور از آن بهره برده، نامشخص است. درحالی‌که برخی از محققان تکامل قطر را از دریچه «قدرت نرم» بررسی می‌کنند، برخی دیگر معتقدند که نیروی اقتصادی و نظامی یا «قدرت سخت» در پس پیشرفت سیاسی این کشور بوده است. برخی ادعا می‌کنند که تنها ترکیبی از قدرت نرم و سخت یا «قدرت هوشمند» می‌تواند...

وب‌گاه مشرق نیوز

اندیشکده «شورای آتلانتیک» با ابراز شگفتی از توانایی موشکی و پهپادی ایران عنوان داشت که ایران کمبودها و نقایص در صنعت هوایی خود را با توسعه این تسلیحات جبران کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به ادعای رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا درباره پشتیبانی پوتین از تظاهرات حامیان فلسطین در آمریکا واکنش نشان داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

وب‌گاه الف

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا پاکستان را تهدید کرده بود که اگر با ایران توافقنامه‌های تجاری و بازرگانی به امضا رساند این کشور را تحریم خواهد کرد اما دولت پاکستان بدون توجه به این تحریم تهدیدها بزرگترین توافقات اقتصادی تجاری و بازرگانی را با ایران به امضا رساند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

وب‌گاه گسترش

با اجرای این توافق، سهم چای سیلان در بازار ایران به طور مجدد افزایش یافت و این امر سبب شد که تولیدکنندگان سریلانکایی خرسندی و رضایت خود را ابراز کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.