جمعه 20 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک روز پس از آن که رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد جنگ «به خاک روسیه» کشیده شده است، ارتش روسیه به ساختمانی مسکونی در شهر کریفیی ریه، زادگاه ولودیمیر زلنسکی، حمله موشکی کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حمید ابوطالبی به خبرآنلاین گفت: وقتی با بحران ماهیت در سیاست خارجی، وارد حوزه‌های دیگر می‌شویم سردرگمی استراتژیک به وجود می‌آید و در مسیر اجرائی نیز با بحران روش رو‌به‌رو می‌شویم. وی افزود: دیپلماسی و میدان را با هم درآمیختند و الان دیگر چیزی به نام دیپلماسی نداریم. دیپلماسی افکار عمومی و دیپلماسی خبر نیز وجود ندارد و تلفیق دیپلماسی و میدان برای...

خبرگزاری تسنیم

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای به رئیس جمهور نکاتی را پیرامون مساله آب در سیستان و بلوچستان مطرح کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه گفت که در نشست مجازی سازمان همکار ی‌های اسلامی طرح‌هایی را برای جلوگیری و برخورد با توهین به قرآن کریم ارایه کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون سیاسی دفتر روحانی مدعی شد: الان دیگر چیزی به نام دیپلماسی نداریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اطلاعات تازه افشاشده دلالت بر آن دارد که ترکیه قراردادهای همکاری اطلاعاتی خود با اسرائیل را در سال 2010 - پس از حمله به ناوگان غزه که طی آن سربازان اسرائیلی 9 شهروند ترکیه را کشتند و 50 تن دیگر را زخمی کردند - لغو کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه‌ی مناسبات ایران و سوریه در حوزه‌های سیاسی، تجاری، انرژی، علمی و... در مسیر درست پیشرفت قرار دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با رسانه شدن خبر توافق نظامی ایران و بولیوی، گمانه زنی ها درباب افزایش نگرانی ها درباب برجسته شدن جا پای ایران در منطقه کارائیب که از آن تحت عنوان حیاط خلوت واشنگتن هم یاد می‌شود، افزایش یافته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جذابیت‌های خرید پهپادها پس از بروز جنگ اوکراین، رقابت جهانی بر سر فروش این سامانه چندکاربره را به آمریکای لاتین کشانده است. در این میان بولیوی و آرژانتین به اصلی‌ترین خریداران پهپادهای ایران و اسرائیل تبدیل شده‌اند که این مساله حساسیت‌ها را نسبت به این موضوع به دنبال داشته است. با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد ادعاها نسبت به نفوذ ایران در آمریکای لاتین فروش پهپاد به بولیوی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواست نسبت به انتصاب فرستاده ویژه سازمان در امور اسلام‌هراسی اقدام کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: سازمان ملل ملاک‌های آزادی بیان را مشخص کند تا کسی نتواند تحت عنوان آزادی بیان به عقاید مسلمانان اهانت کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تحرکات دیپلماتیک اخیر کاخ سفید با فعال‌سازی بیشتر کانال دوحه و مسقط در کنار مواضع جدید وزیر امور خارجه آمریکا و پالس منفی آنتونی بلینکن برای توافق هسته ای نمایانگر وضعیت آشفته‌ای است که بر دستگاه سیاست خارجی دولت بایدن حاکم است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خرازی گفت: سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای ملاک‌های آزادی بیان را مشخص کند تا کسی نتواند تحت عنوان آزادی بیان به عقاید مسلمان اهانت کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت نیوز نوشت: سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از جمله کسانی است که معتقد است دیر یا زود باید FATF (اف ای تی اف) در ایران اجرا شود. ازجمله آنکه چین، شریک تجاری و سیاسی اصلی ایران چنین خواسته‌ای دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفارت کشورمان در استکهلم به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: امیر آشتیانی در دیدار وزیر دفاع بلاروس گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود، حمایت می‌کند.