یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در باب نزدیکی میان ترکیه با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، تحلیل ها بسیار است، ناظران در باب چرایی تعامل میان این گروه از بازیگران در یک مورد اجماع نظر دارن و آن اقتصاد ترکیه است. از منظر آنها تورم و نیاز آنکارا به جذب سرمایه های خارجی یکی از دلایل نرمش «سلطان» با اعراب است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در نشست روسای مجالس بریکس در روسیه حضور یافته بود بعد از پایان سفر خود، سنت‌پترزبورگ را به مقصد تهران ترک کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس‌جمهور منتخب تاکید کرد: رهیافت اصلی سیاست خارجی دولت جدید گشایش افق‌های جدید و گسترش همه جانبه روابط دوستانه با سایر دولت‌ها بر اساس گفت‌وگو، همکاری، برابری و احترام متقابل خواهد بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس بنیاد ایثارگران با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور منتخب در پاسخ به تماس‌های تلفنی و یا پیام‌های مکتوب سران و مقامات بیش از 40 کشور جهان، تاکید کرد: رهیافت اصلی سیاست خارجی دولت جدید گشایش افق‌های جدید و گسترش همه جانبه روابط دوستانه با سایر دولت‌ها بر اساس گفت‌وگو، همکاری، برابری و احترام متقابل خواهد بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

پزشکیان در پاسخ به تماس‌های تلفنی و یا پیام‌های مکتوب سران و مقامات بیش از 40 کشور گفت: رهیافت اصلی سیاست خارجی دولت جدید گشایش افق‌های جدید و گسترش همه جانبه روابط دوستانه با سایر دولت‌ها خواهد بود

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت پدر شهیدان، مرحوم حاج سیدجواد حجازی را تسلیت گفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه‌ها و دیدگاه ایران و بلاروس به یکدیگر نزدیک است و ما در سطح مسائل بین المللی و هم روابط دو جانبه فرصت‌های خوبی در حوزه تجارت داریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه‌ها و دیدگاه ایران و بلاروس به یکدیگر نزدیک است و ما در سطح مسائل بین المللی و هم روابط دو جانبه فرصت‌های خوبی در حوزه تجارت داریم.

خبرگزاری دانشجو

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ در تماس‌های تلفنی و همچنین در پاسخ کتبی به پیام‌های تبریک سران و مقامات کشور‌های مختلف از جمله روسیه، چین، امیر کویت، امارات (رئیس و نخست وزیر)، عراق (رئیس جمهور و نخست وزیر)، پادشاه بحرین، بنگلادش (رئیس جمهور و نخست وزیر)، پاکستان (رییس جمهور و نخست وزیر)، اردن، مصر، سوریه، الجزایر، موریتانی، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، قراقستان، قرقیزستان، ازبکستان....

وب‌گاه خبر آنلاین

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در پاسخ‌های کتبی به پیام‌های تبریک سران و مقامات کشورهای مختلف و همچنین در تماس تلفنی با برخی از مقامات کشورهای خارجی آمادگی دولت جدید برای گسترش هر چه بیشتر روابط با دیگر کشورها را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه‌ها و دیدگاه ایران و بلاروس به یکدیگر نزدیک است و ما در سطح مسائل بین المللی و هم روابط دو جانبه فرصت های خوبی در حوزه تجارت داریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه روز پنجشنبه 21 تیرماه با قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست روسای مجالس بریکس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وب‌گاه عصر ایران

یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر باعث شد مردم در انتخابات کمتر شرکت کنند یا نسبت به مسائل کشور دلسرد و بی توجه شوند، همین مشکلات و مسائل حوزه سیاست خارجی بود که به مشکل معیشتی منتهی شد. ریشه این مشکلات نیز چیزی نیست جز تحریم‌های بانکی و بین المللی. مردم این روز‌ها حتی برای تامین ساده‌ترین اقلام خود با مشکلاتی مواجهند و بنابراین همه این‌ها زنگ هشدار‌هایی برای این موضوع است که ما در حوزه...

وب‌گاه خبر آنلاین

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: جریان سنتی راست در این سال‌ها نشان داده است که هر وقت در قدرت اجرایی نبوده است از کارشکنی کردن دریغ نداشته است. هر تعهدی که قبل از حضور آقای پزشکیان و استقرار دولت جدید توسط دولت مستقر صورت بگیرد، کار غیراخلاقی است

خبرگزاری تسنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست قطعی ما در دولت‌های سیزدهم و چهاردهم و مجالس یازدهم و دوازدهم گسترش روابط با همسایگان است. خط قرمز ما هر گونه تغییر مرز در همسایگی ایران است و بارها بر این تاکید کردیم.