یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اتحادیه اروپا جنایت اخیر اسرائیل در خان‌یونس غزه را محکوم کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا جنایات تازه اسرائیل در منطقه «المواصی» واقع در «خان یونس» را محکوم کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بندر چابهار در منطقه مکران، تنها بندراقیانوسی کشور است که دارای مزایایی چون عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی های تجاری و اقیانوس پیما، فاصله کمتر نسبت به بنادری چون بندرعباس به دریای آزاد، خارج بودن از منطقه حساس تنگه هرمز و دسترسی مناسب به آبراه های آزاد است. علاوه بر این، چابهار با قرار گرفتن در مسیر دو گذرگاه بین‌المللی، ظرفیت تبدیل شدن به قطب و نقطه اتصال تجاری بین بخش قابل توجهی از...

وب‌گاه عصر ایران

سجادپور، استاد دانشگاه گفت: محتوای این مقاله توازن و تعادل در سیاست خارجی با نگاه و روشی کاملا کارشناسی شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در حالی که ناظران در باب شکاف فراآتلانتیکی در زمان ترامپ هشدار داده اند، گروهی می گویند که ایالات متحده در پی وابستگی اش به بخش صنعتی اروپا و مسائل لجستیکی نمی تواند قاره سبز را رها کند.

وب‌گاه الف

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خبرگزاری رویترز نوشت: رئیس جمهور منتخب ایران به آمریکا یادآور شده است که کشورش تسلیم فشارها نخواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: توافق جامع هسته ای ایران و 1+ 5 که حالا 9 ساله شده است؛ توافقی که همچنان رد پای آن در مهمترین رخدادهای سیاست داخلی و خارجی ایران مشاهده می‌شود. درست 9 سال پیش بود که این توافق مهم موسوم به برجام رمزگشایی شد و همزمان حسن روحانی رئیس جمهوری وقت نیز در تشریح آن از لغو تمام تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران خبر داد؛ در تاریخ 23 تیر سال 1394.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خبرگزاری آسوشتیدپرس در بازتاب پیام اخیر رئیس جمهور منتخب ایران در روزنامه تهران تایمز نوشت وی به دنبال توازن در روابط با دیگر کشورهاست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور منتخب در دیدار امروز با علمای اهل سنت، بر لزوم و اهمیت وحدت میان همه قومیت ها و مذاهب برای حل مشکلات کشور تأکید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور منتخب ایران در اولین دیدار جمعی خود در قامت رئیس دولت چهاردهم را به اقلیت های دینی اختصاص داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ستاد انتخابات کشور، آمار ومیزان آرای نامزدها به تفکیک استان های سراسر کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جریان اصولگرایی، حال به خوبی می داند که اکثریت جامعه چه می خواهد، از میزان پایگاه اجتماعی خود هم به خوبی آگاه است، اما قادر به سازماندهی ارکان حزبی خود، در جلب آرا خاکستری نیست. رهیافت خواسته یا ناخواسته برای این جریان، تقسیم شدن به دو بلوک میانه رو و تندرو است.

وب‌گاه خبر آنلاین

پاشنه آشیل دولت های اخیر جمهوری اسلامی رسانه و کارکردهای آن بوده است. اگر مسعود پزشکیان می خواهد دولت کارشناسان و متخصصان را بنا نهد، بیش و پیش از هر گزینه و گزاره ای باید رویکرد حرفه ای و تخصصی و روزآمد رسانه ای داشته باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به ادعای واعظ دور دوم ریاست جمهوری ترامپ چالش بزرگتری را ایجاد می کند. با توجه به شکایت مشاوران رئیس جمهوری پیشین مبنی بر این که بایدن با توسل به سیاست هایی منعطف در باب تحریم‌ها علیه ایران، واشنگتن را در موضع ضعف قرار داد از مذاکره در موضع قدرت خواهند گفت