شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاست‌مداران

سیاست‌مداران

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران و عراق باید بتوانند با استفاده از تشکیل کمیسیون مشترک، همکاری‌های بیشتر و مؤثرتری را با هم داشته باشند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سید حسن خمینی گفت: ه نظر من، عقلانی‌ترین روش اداره کشور، «دموکراسی اکثریت محور» است که از صندوق‌های رأی درمی‌آید و راه‌های دیگر، خطاها و هزینه‌هایی به مراتب بیشتر دارند. سوال بعدی این است که آیا هر چه از این روش در می‌آید، درست است؟ نه! راه حل چیست؟ این است که شما دوباره بیایید و دوباره با مردم صحبت کنید. شما بیایید نظر خود را بدهید تا مردم به شما رأی بدهند، اما، اینجا اشکال کاملاً...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در ویدئوی زیر روایت نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مراسم گرامیداشت تسخیر لانه جاسوسی را درباره انصراف از انتخابات به نفع رئیسی مشاهده می‌کنید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات کنست را تبریک گفت و او را به پاریس دعوت کرد تا در زمینه امور دوجانبه و ایران گفت‌وگو کنند. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در این باره نوشت: «ظاهرا نتانیاهو دعوت مکرون را پذیرفته و قرار است این دو چندی دیگر در کاخ الیزه بر ادامه تحکیم روابط دوجانبه و در مورد چالش‌های منطقه‌ای به‌ویژه ایران گفت‌وگو کنند.» نتانیاهو نیز در...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رسانه‌های آمریکایی از افزایش سطح آماده‌باش نیروهای آمریکا و عربستان بر سر آنچه افزایش تهدیدهای ایران علیه پادشاهی سعودی می‌خوانند، خبر دادند. در پی این اخبار، کاخ سفید اعلام کرده که نسبت به هشدارها نگران و آماده پاسخ دادن است. از این زاویه است که باید راهبرد امنیت ملی بایدن درخصوص مساله حضور در منطقه و حمایت از متحدان آمریکا را مورد تحلیل قرار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با وجود تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه، یک روزنامه انگلیسی گزارش کرده است که پس از جنگ اوکراین، رابطه میان روسیه با ایران و کره شمالی بیش از پیش عمیق شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، گاردین به نقل از یک کارشناس نوشت که روسیه احتمالا درصدد است از طریق تامین مهمات از کشور کره شمالی و کشورهای دیگر، تولید و عرضه مهمات توپخانه ای خود را تثبیت کند تا کمبودهای تولید کارخانه‌های مهمات سازی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بازداشت 26 تروریست تکفیری مرتبط با شاهچراغ (ع): وزارت اطلاعات در دومین اطلاعیه خود پیرامون حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با اعلام اینکه تاکنون 26 تروریست تکفیری دستگیر شده‌اند، اعلام کرد: عنصر اصلی هدایت و هماهنگ‌کننده عملیات در داخل کشور، تبعه جمهوری آذربایجان بوده است. به افراد دستگیر شده، غیرایرانی و با ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محسن ارتضایی پژوهشگر مسائل فلسطین در توییتی نوشت: نخستین چالش نتانیاهو و راست‌گرایان با سخنان روز گذشته بتصلائل اصموطریچ رهبر ائتلاف صهیونیسم مذهبی در جریان 27 یادبود ترور ییتصخاک رابین ظاهر شد. اصموطریچ مدعی شد که شاباک در تحریک ترور نقش داشته است. نتانیاهو خواهان سکوت و عذرخواهی وی شده اما او اعلان کرده که عذرخواهی نخواهد کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دولت بایدن حالا، وارث بدهی 31 هزار میلیارد دلاری، جامعه‌ای به‌شدت دوقطبی شده و سرشار از خشونت و انگیزه‌های جدایی‌طلبانه، بیش از پنجاه میلیون گرسنه (یک نفر از هر شش نفر)، و سلطه از دست رفته آمریکاست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عصر ایران نوشت، شما فکر می‌کنید ضرغامیِ زمان صدا و سیما می‌توانست تمام نظرات خودش را اعمال کند؟ حتما نمی‌توانسته است. وقتی من رییس رسانه ملی بودم تلاش زیاد کردم. من کارت قرمز زیاد گرفتم. 5 سال اول کلی گزارش از من به رهبری دادند. گاهی اوقات آدم‌ها به دلایل مختلف همه چیز را نمی‌توانند بگویند اما زمانی که حرف حق را گفتند و امکان راستی‌آزمایی وجود دارد باید بپذیریم».

وب‌گاه مشرق نیوز

اجتماع بزرگ هیأت‌های مذهبی و امت حزب‌الله در بزرگداشت مقام رفیع شهدای مظلوم شاهچراغ (ع) و همچنین شهدای امنیت امشب در مسجد ارک تهران برگزار شد و هیأتی‌ها از قوه قضاییه خواستند تا با اغتشاشگران بدون مماشات برخورد کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در نگاه خوش‌بینانه ضرغامی اصول‌گراست نه «‌نواصول‌گرا» و مصداق تفاوت‌های بارز اصول گرایان با نواصول گرایان که در یادداشت آقای عبدی در روزنامه اعتماد به آنها اشاره شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رئیس جمهور روسیه از افزوده شدن 50 هزار نظامی تازه نفس به ارتش روسیه در نبرد با اوکراین خبر داد. شبکه خبری «العربیه» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه گفت 50 هزار روس که به عنوان بخشی از عملیات فراخوان او احضار شده‌اند، اکنون با یگان‌های رزمی روسیه در اوکراین می‌جنگند. پوتین گفت: 80 هزار نظامی در...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منبع امنیتی گفت که افراد مسلح ناشناس به سمت یک خودرو در منطقه «الکراده» بغداد تیراندازی کردند که به کشته شدن یک شهروند آمریکایی منجر شد.