شنبه 7 مهر 1403

سیاست‌های اتحادیه اروپا، کشاورزان آلمانی را قربانی کرد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سیاست‌های اتحادیه اروپا، کشاورزان آلمانی را قربانی کرد

روزنامه آلمانی بیلد در گزارشی فاش کرد که واردات بی‌رویه غلات ارزان از اوکراین، کشاورزان آلمانی را به شدت تحت فشار قرار داده است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی بیلد در گزارشی فاش کرد که واردات بی‌رویه غلات ارزان از اوکراین، کشاورزان آلمانی را به شدت تحت فشار قرار داده است.

کمی پس از تشدید درگیری اوکراین، اتحادیه اروپا کلیه تعرفه‌ها و سهمیه‌های محصولات کشاورزی اوکراین را تعلیق کرد تا غلات از این کشور بتواند به بازارهای جهانی ارسال شود. پیش از این در سال جاری میلادی، این مدل تجارت بدون تعرفه برای یک سال دیگر تمدید شد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که قیمت گندم در آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، همچنان در حال کاهش است و هر تن گندم در حال حاضر حدود 200 یورو (224 دلار) قیمت دارد.

تلاش اردوغان برای احیای کریدور غلات بی‌نتیجه ماند اتحادیه اروپا تعرفه غلات روسیه و بلاروس را افزایش داد

این در حالی است که قیمت گندم پس از تشدید درگیری‌های اوکراین در فوریه 2022، افزایش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده بود و از 287 یورو (321 دلار) به 435 یورو (486 دلار) رسیده بود.

بر اساس این گزارش، با توجه به محدودیت‌های شدید بارگیری در دریای سیاه، گندم بسیار بیشتری که باید به بازارهای دورتر صادر شود، در حال حاضر وارد آلمان می‌شود. این موضوع را بائر دیسمر، یک کشاورز از ایالت نیدرزاکسن تأیید می‌کند.

او به این روزنامه گفت: اما آسیاب‌ها و کارخانه‌های تولید خوراک دام ما به جای آن از این فرصت استفاده می‌کنند. ظاهراً با قیمت‌های شکسته شده (دامپینگ) کمتر از 160 یورو (179 دلار) در هر تن.

توافق رسمی حاکم بر مسیر حمل و نقل صادرات محصولات کشاورزی اوکراین در ژوئیه 2023، زمانی که روسیه از تمدید طرح غلات دریای سیاه خودداری کرد، منقضی شد. این توافق با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل صورت گرفته بود.

مسکو هنگام عدم تمدید این توافق اعلام کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و صادرات غذا و کود روسیه را مسدود کرده‌اند.

فرانک وولکوف به این روزنامه گفت: ما در حال فروش گندم خود هستیم که طبق بالاترین استانداردهای آلمانی تولید می‌شود، در حالی که گندم از اوکراین به کشور پمپاژ می‌شود.

وی افزود که تولیدکنندگان اوکراینی ملزم به ارائه مدرک در مورد آفت‌کش‌ها یا مقادیر کود نیستند.

این کشاورز افزود: گذشته از این، خطرات ناشی از آلودگی گندم به دلیل جنگ نیز وجود دارد.

بیلد خاطرنشان کرد که کشاورزان تنها بازیگران صنعتی نیستند که تحت تأثیر ورود انبوه محصولات کشاورزی ارزان قیمت از کشور جنگ زده اوکراین قرار گرفته‌اند، بلکه تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی نیز تحت فشار هستند، زیرا تولیدکنندگان غلات نمی‌توانند ماشین‌آلات کشاورزی خود را به روز کنند.