پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیل مرگبار در سئول؛ شهر زیر آب رفت + فیلم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سیل مرگبار در سئول؛ شهر زیر آب رفت + فیلم

در تصاویری که از سیل سئول در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد مردم تا کمردر آب فرو رفته و ماشین‌ها در آب مانده اند و حتی درختانی افتاده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا مقامات کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که در حوادث مرتبط با بارش باران‌های سیل آسا در سئول، پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن تاکنون هفت تن جان خود را از دست داده‌اند.

بارندگی های شدید در سئول همچنین موجب قطع برق و مسدود شدن جاده ها در این شهر و مناطق اطراف آن شده است.

به گزارش رسانه‌های محلی به نقل از اداره هواشناسی کره جنوبی، بخش جنوبی سئول اواخر روز گذشته (دوشنبه) بیش از 100 میلی‌متر بارش باران در یک ساعت و برخی از بخش‌های این شهر نیز 141.5 میلی‌متر بارندگی داشته که شدیدترین بارندگی در 80 سال اخیر است.

همچنین بارندگی های بیشتر طی ساعات آتی برای این شهر و مناطق اطراف آن پیش بینی می شود.

بارش شدید باران همچنین موجب آبگرفتگی خیابان ها و ایستگاه‌های مترو نیز شده است.

عکس‌ها و ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند خیابان‌های مملو از آب را نشان می‌دهند که باعث تعطیلی تمامی مراکز شهری و توقف خدمات سرویس‌های حمل و نقل عمومی شده است.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که تا صبح امروز در حوادث مرتبط با سیل دستکم پنج نفر در سئول و دو نفر دیگر نیز در استان "گیونگ‌گی" در این کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی بارندگی های شدید دستکم 9 نفر دیگر نیز در این مناطق زخمی شده و شش نفر نیز همچنان مفقود هستند.

گزارش ها همچنین حاکی از ارسال یک پیام عمومی در نیمه شب گذشته برای ساکنان سئول است که درباره احتمال رانش زمین هشدار می‌دهد.

عکس‌ها و فیلم‌هایی که در شبکه های اجتماعی می‌چرخند نشانگر خیابانهای سیل زده با مسافرانی است که با باران روبرو شده اند و در عین حال آب از پله ها به ایستگاههای زیرزمینی مترو سرازیر شده است.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، باران روز دوشنبه در کل منطقه مرکزی کشور و پایتخت 170 میلی متر بوده است و اینطور که گفته می‌شود سنگین‌ترین باران دهه های قبل است.

روزنامه کوریا هرالد نوشته: باران سیل آسا موجب ترافیک در شهر به ویژه در منطقه «کانگ‌نام» شد. تا نیمه شب هیچ مصدومی گزارش نشده است. سئول در وضعیت هشدار قرار دارد. دولت از قبل به مردم برای دوری از مناطق نزدیک به آب هشدار داده بود. غیر از سئول و منطقه اعیان نشین کانگ‌نام، شهر بندری «اینچئون» نیز دچار بارندگی شدید و سیل شدند. قطعی گسترده برق نیز گزارش شده است.

گفتنی است منطقه کانگ‌نام در جنوب سئول و نزدیک رود «هان» قرار دارد.

در عکسهایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد مردم تا کمردر آب فرو رفته و ماشین‌ها در آب مانده اند و حتی درختانی افتاده اند.

هواشناسی کره اعلام کرده: بارندگی روز دوشنبه به دلیل جبهه حدفاصل بین دو توده هوای راکد در مرز بین هوای سرد و گرم انباشته شده که نه پیش می رود نه کنار می رود.

این جبهه هوای راکد به نظر میرسد که منطقه مرکزی کره جنوبی را تا چهارشنبه تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین توفان شدید، باران و رعد و برق پیش بینی شده است.

آخرین سیل در سئول به سال 2011 برمیگردد زمانیکه 49 نفر کشته شدند و در مجموع 77 نفر کشته یا مفقود شدند.