یک‌شنبه 15 مهر 1403

شاخص بورس از 600 هزار واحد گذشت

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
شاخص بورس از 600 هزار واحد گذشت

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ورود به کانال 600 هزار واحدی، رکورد جدیدی را شکست.

شاخص کل بازار سرمایه در نخستین روز هفته با 10 هزار و 803 واحد صعود وارد کانال 600 هزار واحد شده و رقم 608 هزار و 57 واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با 1737 واحد رشد به رقم 215 هزار و 528 واحد رسید.

به گزارش ایسنا، در این روز معامله گران یک میلیون معامله به ارزش 57 هزار و 279 میلیارد ریال انجام دادند و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، معدنی و صنعتی گل گهر، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذشاتند.

بانک‌های ملت و تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات ایران نماد‌های پربیننده امروز بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 43 واحد صعود رقم 7771 واحد را ثبت کرد. در این بازار 604 هزار معامله انجام شد که 32 هزار و 605 میلیارد ریال ارزش داشت.

پتروشیمی تندگویان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.

لیست نماد‌های پربیننده فرابورس از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، س. توسعه و عمران استان کرمان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، فولاد هرمزگان جنوب و بانک دی تشکیل شده بود.